...♥... Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Var hos legen for første kontroll idag. Da hun skulle undersøke meg klemte hun på magen min og sa "oi!! Er du sikker på at du bare er 8 uker på vei?? Livmoren din kjennes stor ut!" Hun mente jeg måtte være lengre på vei enn 8 uker pga at hun kjente livmoren så godt... Men ut i fra mine beregninger er jeg bare 8 uker på vei. Så da begynte jeg å tenke... kan det være tvillinger??? Dere med tvillinger i magen, var det sånn at legen/jordmor kjente livmoren kjempegodt så tidlig?? Hjelpes meg...
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Er du flergangsfødende? Da vokser livmoren ofte fortere.
NostraStoria Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 I begge svangerskapene mine så mente både jm og lege at jeg enten måtte ha tvillinger i magen eller være lenger på vei. Men der tok de grundig feil gitt. Noen har stor plass, slik er det bare. Fødte sist en veldig lang gutt, blir nok det denne gangen også For å slippe å bekymre deg kan du kanskje prøve å få en tidlig ultralyd rundt uke 12?
nitro circus Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 Høres kjent ut... Noen har bare tidlig stor livmor, og noen har bare god plass til barnet i magen! Stor hybel her også...
...♥... Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2011 Dette er nr 2, så det har kanskje noe med det å gjøre ja:) Synes også at magen har begynt å vises (er 8+4 idag), så det er vanskelig å skjule det! HI
NostraStoria Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Begynte å vise på meg allerede rundt uke 6/7 syns jeg! Vi får trøste oss med at ungene våre har stor boltreplass. Ikke noe i veien med det.
bennimin Skrevet 24. mars 2011 #7 Skrevet 24. mars 2011 Wow, kjente hun på magen allerede? Jeg var hos legen da og jordmor når jeg var 12 uker og ingen har ennå kjent på magen min. Heller ikke lyttet etter hjertelyd. Nå er jeg ca 15 uker på vei og skal til jordmor igjen om ca 3 uker, og da skulle hun lytte sa hun. Men har fått sett på et ul-apparat hos fastlegen at det er liv der inne, så da skal jeg ikke klage. Hvis ikke synes jeg det hadde vært lenge å vente på å se/høre om det er liv. Ellers har jeg ikke noe svar på det du spør om. Sikkert forskjellig fra person til person
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå