Gå til innhold

hvordan komme seg over angsten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har alltid villet ha 3-4 barn.

så fikk jeg et barn. kjempefin gutt.

så fikk jeg enda et barn. kjempefin han også, men han døde.

nå tør jeg ikke få fler. tør ikke i tilfelle jeg mister et barn til. det hadde jeg ikke klart. pluss har angst for at jeg skal føle at jeg erstatter min tapte sønn. angst for at jeg skal føle meg forferdelig for å få et barn til etter å ha mistet..

jaja, jeg ser at jeg burde jo serilisere meg men litt surt allikevel.... vil helst bli kvitt denne angsten og skyldfølelsen jeg vet jeg kommer til å kjenne om jeg blir gravid igjen. skyldfølelse for å bli gravid sånn at det kan vikre som at jeg erstatter mitt tapte barn :'( dessuten tror jeg ikke at jeg kommer til å bli lykkelig med neste barn. jeg har angst for det ikke kommer til å bli elsket høyt nok fordi det ikke er sønnen jeg mistet. og det er greit med han jeg har fra før, for han fikk jeg før min andre sønn døde. så han har jeg ikke dårlig samvittighet for at ble til. bare overlykkelig.

huff, jeg høres forferdelig ut men hvordan bli kvitt disse følelsene?

og nei, jeg snakker ikke om å bli kvitt følelsene om at jeg elsker og savner gutten min . for de følelsene vil jeg ha der. men de vonde følelsene ang ny graviditet og nytt barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du.....i og med at du er et menneske med masse kjærlighet så kommer du ikke til å la være å elske ditt neste barn. Du kunne fått 10 barn på løpende bånd og elsket alle og en hver av hele ditt hjerte.

Dette trenger du ikke tenke på en gang for disse følelsene kommer naturlig, enten med en gang eller etterhvert.

Alle inkludert deg selv skjønner jo at ingen kan erstatte et barn, verken de man har fra før eller de som kommer etter.......dette bør du ikke bekymre deg om.

Jeg håper du bestemmer deg for å få flere barn, for opplevelsen av barn med søsken er det søteste som finnes ;-)

Lykke til ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...