Gå til innhold

jeg har blitt avhengig av ibux!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har til tider ganske vondt i ryggen, og det kommer spesielt i sengen,etter noen timers søvn. dette medfører at jeg sover særdeles dårlig, og våkner alt annet enn uthvilt. jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har stått opp på morgenen og grått av fortvilelse...

For en måneds tid siden fant jeg ut at jeg ville ta smertestillende rett før leggetid, for det var viktig for meg å være litt uthvilt til dagen etter. og det var jo så deilig å ikke vri seg i smerter halve natta!! så dette har jeg da fortsatt med, og klarer ikke å stoppe....

Jeg er er en person som til nå har tatt minimalt med piller ,så her har jeg gått over en grense med meg selv. Fader så irriterende. nå skal jeg begynne nedtrapping, hehe, og komme meg til legen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært hos lege?

Man burde ikke gjøre seg avhengig av smertestillende, prøv heller å få hjelp og finn ut hva som gjør ryggen vond.

Lykke til :)

Skrevet

Nei, har ikke vært hos lege. Og vet at det er det neste jeg burde gjøre:-)

Det er en helt latterlig situasjon jeg har satt meg i, men gud så deilig det er så få 4-5 timers søvn sammenhengende........For meg er det ren luksus.

Skrevet

ja, det er tortur å ikke få sove. Slet selv med hoften lenge etter fødsel nr to og ble liggende mange timer på kvelden og natten og bare kjenne på smerten. Håper de finner ut av det slik at de får behandlet det.

Skrevet

Helt riktig, det er er tortur! Pyton...Gikkd et over for deg, eller måtte behandling til ?

Skrevet

Naprapat!

De er virkelig trollmenn med ryggproblemer altså, anbefaler det virkelig, bare en behandling hjelper masse.

Skrevet

Det gikk plutselig over, for en måneds tid siden. Da hadde jeg vært så opptatt med sykdom hos barna og en kveld jeg la meg så kjente jeg etter og kjente ingenting! Og samme neste kveld. Jeg vet ikke hva som gjorde susen men det kan ha vært at jeg begynte å jobbe litt mer og dermed gjorde endel bevegelser jeg tidligere ikke gjorde eller beveget meg mer, ikke vet jeg.

Jeg hade bestilt time hos lege men trengte den ikke :)

Skrevet

Utrolig deilig for deg! :-)

Skrevet

Ja, fy søren.

Vet ikke hvor mange netter jeg lå våken med to snorkende barn i senga og irriterte meg grønn at ikke jeg fikk sove når de faktisk begge to sov på en gang, he he :)

Skrevet

En vanlig fastlege kan stort sett ingen ting om rygger.

Få deg heller time hos kiropraktor.

Skrevet

Takk for råd, begge to. Kiropraktor har jeg hatt god erfaring med tidligere, men for et annet ryggproblem. Naprapat vet jeg ingenting om, så det skal undersøkes.

Skrevet

En naprapat har 6 års utdanning på bare muskel og skjelett, så de har enorm kunnskap om dette.

En kiropraktor tar jo ikke muskulære plager, mens en naprapat har kiropraktorutdanningen pluss at de kan alt også om musklene.

Jeg sliter selv med begge deler og har bare positive ting å si om naprapaten.

http://www.naprapat.org/

Skrevet

Aha.... jeg mistenker nemlig at det er muskulære plager. Skal kikke på den linken.

Skrevet

Avhengig av morfin-/kodeinpreparater ja...men ibux??????????? Må i så fall være psykisk...langvarig bruk kan ellers gi hodepine og immunitet.

Skrevet

Det var da veldig mange spørsmålstegn.

Vet du ikke at det er veldig vanlig å bli avhengig av smertestillende medikamenter ? Det trenger ikke å være sterke preparater for å kalle det avhengighet.

Og avhengighet trenger ikke kun å komme fra fysisk avhengighetsskapende medikamenter. Tro det eller ei, man kan faktisk bli avhengig av ibux. Det innebærer for min del av jeg ikke klarer å slutte fordi da får jeg ikke sove. Jeg klarer ikke å motså den lille pilla fordi jeg vet at den gir meg noen timers sammenhengende søvn.

Skrevet

vet du hva osm er deilig? varm en rispose og ta den under ryggen. mmmmmmmmmmmmmmmmm

og hvis du syns det blir for varmt så ta et håndkle rundt den.

det er heaven. smertelindring som er deilig.

Skrevet

Ja, da er du psykisk avhengig da, du fikk det til å høres ut som du hadde tunge abstinenser eller noe...og en måned med ibux er da ikke så lenge? (skal ikke sette så mange spørsmålstegn, siden det tydeligvis ikke faller i god jord)

Skrevet

Syns også det var litt rart å bli "avhengig"av Ibux..

Jeg har leddgikt og tar både Ibux og Paracet som smertelindring i dårlige perioder.I vinter har jeg hatt lange perioder der jeg har måtte tatt dette 3-4 ganger i døgnet (2 g. Paracet og 400g Ibux)

Nå er jeg i en fin periode og har da ikke tatt noe på flere dager og tenker ikke på det engang..

Skrevet

Jeg syns en måned er ganske mye, jeg. Spesielt når man ikke pleier å spise piller. Det er jo tross alt kjemikalier det er snakk om, ikke helsekost.

Skrevet

Jo da-en mnd med Ibux (særlig uten å ha snakket med lege!) er lenge det, men jeg mener likevel det er rart å bli "avhengig" av Ibux.

Jeg gikk lenge uten å ta smertestillende selv, da jeg syns det er dumt å ta om man ikke MÅ, men innså jo at jeg bare måtte om jeg skulle fungere på jobb og hjemme etterhvert.

Hilsen hun med leddgikt

Skrevet

Det er mange som har faste medikamenter de går på for å klare hverdagen, som er "avhengig", som du kaller det, av disse medikamentene. Ikke noe galt med det, men det må gjøres i samråd med lege. Altså snakk med legen.

Skrevet

ibux er avhengighets skapende. når man blir imun så øker man bare dosen (jeg er allergisk mot smertestillende og kan kun bruke ibux, har høge doser pga dette, men bruker sjeldent, nå er det helt slutt pga graviditeten)

hodepine kan man få av den ja, men det er ofte enn sånn følelse må ha ibux. har hatt den en gang pga bruk av ibux over lengre tid pga smerter i føtter og munnen (et år siden). jeg stoppet og slet en kort periode med migrene

Skrevet

Synes også det er rart å bli avhengig av ibux. Jeg har leddgikt og har perioder hvor kroppen streiker og det eneste som redder meg da er paralgin forte og ibux. Men de periodene hvor alt funker, så trenger jeg verken paralgin forte eller ibux.

Jeg tror du "bare" er psykisk avhengig av ibux, altså du tror at du ikke kan sove uten ibux.

Prøv annen smertelindring som varm rispose eller varmeflaske.

Og snakk med legen din om du ikke klarer deg uten ibux.

Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...