Gå til innhold

Mamma for første gang:)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:)

Eg er 28 og venter barn nr 1,noen i samme sit?greit å dele opplevelser i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

 

Ja eg er i samme situasjon :) Er 29 år,og om alt går bra, blir eg mamma for første gang i november. Termin 2 nov. Spennande ! Er i fin form egentlig, berre litt ekstra trøtt. Håper formen din er fin !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

Jeg er også 29 og venter mitt første barn i november ( foreløpig termin 15). Har noen kvalmebølger og er kjempe trøtt, men er i fin form. Spennende tid fremover:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vert i dårlig form til nå,kaster mye opp og veldi svimmel..håper det går seg til etter vert.Hvor i landet bor du?har du vert på svangerskapskontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos fastlegen med en gang etter positiv test, tok blod og urinprøver. Lurer på om jeg skal bestille meg tidlig ultralyd privat neste uke for vi drar en liten tur til spania i begynnelsen av april, hadde vært betryggende å kunne se hjerte banke før vi dro. Hva med deg? Bor i østfold jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bur i Trondheim. Har ikkje vært hos legen enda. Ringte og fekk beskjed om at det var vanlig med første kontroll i veke 12. Greit for meg, så bestilte time da:) På sjukehuset her er det et forskningsprosjekt om svangerskapsforgiftning. Har meldt meg der, så får UL veke 13 gjennom prosjektet. Grugleder meg til UL kjenner eg...;)

Håper værste kvalmen din gir seg snart !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er 39 og venter min første :-) Er noe trøtt og kvalm, men ellers alt ok. Var på tidlig UL (7+0) - spiren vokste som den skulle og jeg hørte hjertet slo..utrolig godt!!

Masse lykke til dere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Buskerud..Tenkte på det samme når det gjelder tidlig ultralyd, man trenger å føle seg trygg...og så er det veldi spennende...er du i 100% jobb?..Jeg er sykmld for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24 år og min første spire :) Bor i Rogaland.

Min form er ikke god, jeg er kvalmen og spyr utrolig mye. Nå prøver jeg armbånd, og håper det fungerer, livet mitt har stoppet helt opp nå pga kvalmen. Mye svimmel også, så dette blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg blir 39 år i år, venter mitt første barn ( 10.11.11 ).

 

Jeg har vært på ultralyd å sett et lite hjerte slå. Bor i Nordland. Må til Trondheim for videre undersøkelser pga min alder.

 

Min mann har 2 tenåringer fra før.

 

Jeg jobber 100 %, studerer ved siden av ( examen i april ), er veldig trøtt og kvalm spesielt om kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg er 28 og blir mamma for første gang, 6+6 i dag. Spennede tid. Jeg er student og holder på med den siste store oppgaven, så jeg er disponerer tida sjøl. Greit å være hjemme når formen ikke er på topp. Jeg er mye trøtt, sover ofte en time på dagen. Jeg er blir skikkelig kvalm og uvel på kvelden. Men eller er formen fin:) Det er jo veldig god grunn til diverse plager, så ser fram mot en baby når det er som verst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 27 år og blir mamma for første gang 23 november. Det er helt sykt egentlig. Har ingen anelse om hva som vil skje. Livet vil bli totalt forandret. Gleder, gruer og gleder meg igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er 36 år og blir forhåpentligvis mamma for første gang i november. Etter min beregning rundt 11.nov. Jeg har ikke vært hos legen ennå, skal mandag om en uke. Formen min har vært fin frem til nå, litt ømme pupper, litt svimmel og trøtt og litt uggen når blodsukkeret blir lavt. Nå den siste uken har jeg hatt litt brunt utflod som har kommet og gått. Blir jo litt nervøs av det, men har hørt at så lenge det ikke er friskt blod behøver det ikke være noe farlig... Noen andre som har hatt det her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg bor også i Buskerud og skal bli mamma for første gang. Je har begynt å bli dårlig, kvalm varm i ansiktet og kalde føtter, vann i kroppen men er 100% jobb. Håper det går bra med deg.

 

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 25 år og blir mamma for aller første gang :-) Har vært hos legen en gang (i et annet ærend), men leverte bare urinprøve og fikk konstatert at jeg er gravid. Skal tilbake på første kontroll i slutten av april. Etter min beregning er jeg 7+6 uker på vei.

Jeg hadde brun utflod i uke 5, men det er borte nå, heldigvis :-)

Kvalmen har kommet for fullt, brystene er ømme og jeg sovner for et godt ord, dag som kveld.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er 24 år og blir også mamma for første gang=) Synes det er utrolig spennende! Er student og bor i Trondheim. Formen er god, jeg har foreløpig ingen plager forutom veeldig ømme pupper. Er 5+2 uker på vei, i følge legens beregninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 25 år og student. Er rundt 6 uker, skal til legen på torsdag, for sikkerhetskyld, siden jeg ikke har noen annen enn BF å dele det med for øyeblikket. Er forholdsvis frisk og rask, bare periodevis kvalme på kvelden, har hatt en del trykk i magen som har gitt seg nå, og har veldig ømme (og raskt voksende!) bryst. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 19år og blir mamma for første gang! =) Gleder meg i massevis, litt skummelt selvfølgelig!

Har vert til min første svangerskapskontroll, og skal til jordmor for å se den lille skatten om en uke =) Har foreløpig termin 23.11.11 =)

 

Er egentlig fin i formen, foruten at jeg er EKSTREMT trett! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 18 år og blir mamma for første gang :-) Er spent, men gleder meg samtidig. Svangerskapet har til nå vært fint borsett fra tretthet, morgenkvalme og ømme bryster.

 

Termin er 23.11.2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 år og skal bli mamma for første gang! Har mens-termin 21.11.11 Er 7 uker i dag :)

Skal på UL 7.11 og håper å få se hjerteslag <3

Slapphet og ømme bryster er "plagene" nå om dagen. Kvalmen varte i uke 5, men så forsvant den..:)

 

Spennende å følge flere førstegangsmødre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også meldt meg på dette forskningsprojsketet :-) Blir spennende med UL så tidlig :-)

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, :)

Jeg er 27 og ble gravid i første prøveperiode! Helt herlig, og gleder meg nå til det nærmer seg mai og vi kan offentliggjøre nyheten.

Er 5+5 og krysser fingrene for at alt går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...