dete Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Min 15 åring kom hjem idag og sa at hun trengte en idiomatisk ordbok i engelsk. Men, hun kunne ikke fortelle meg hva det var, bare at "alle" hadde det.... Jeg har aldri hørt ordet en gang..... Noen som vet hva det er?
therehag Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 hvis jeg ikke husker feil så er det et idionom de uttrykkene vi bruker som: "hvis du er med på leken må du tåle steken". de uttrykkene er annerledes på engelsk enn på norsk. tror det er noe som: if you can't stand the heat get out of the kitchen, eller noe i den duren.. fant dette nå: Idiom is an expression, word, or phrase that has a figurative meaning that is comprehended in regard to a common use of that expression that is separate from the literal meaning or definition of the words of which it is made.[1] There are estimated to be at least 25,000 idiomatic expressions in the English language.[2]
therehag Skrevet 23. mars 2011 #4 Skrevet 23. mars 2011 hehe, jeg brukte det på universitetet, men hadde jeg visst om det på ungdomskolen hadde jeg garantert brukt det!! Språk er morsomt, men kan til tider være vanskelig når det setter begrensinger på å uttrykke seg. Dette er et godt eksempel på det. språk blir mye mer levende og bra når man bruker slike uttrykk her og der;-)
therehag Skrevet 23. mars 2011 #5 Skrevet 23. mars 2011 Rettelse, brukte det på videregående;-) Men forundrer meg ikke at det nå er kommet til ungdomskolen:-)
Hufsla Skrevet 23. mars 2011 #6 Skrevet 23. mars 2011 men om de trenger det på ungdomskolen så får de det vel? Er ikke bøker i grunnskolen gratis?
therehag Skrevet 23. mars 2011 #7 Skrevet 23. mars 2011 Ikke ordbøker tror jeg. De har vel noen i klassen som man kan dele på men det er ganske så håpløst. Men jeg har ikke barn på den alderen og er en stund siden jeg hadde praksis så er usikker. Husker iallefall at jeg hadde med hele 7 ordbøker på min engelsk tentamner/eksamner. Jeg skal iallefall kjøpe mange til mine barn:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå