Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Fortell gjerne litt hva den handler om, uten og avsløre for mye.
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Middlesex av Jeffrey Eugenides, en av mine favoritter http://bokelskere.no/bok/middlesex/779/
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 alle elisabeth george bøkene!en amerikansk krimdronning som legger alle historiene sine til england.der følger vi et makelig par i politiet(partnere,ikke kjærester) der de løser kriminalsaker samtidig som vi blir veldig godt kjent med selve inspektørene. fantastisk forfatter!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #4 Skrevet 23. mars 2011 "Havets katedral" av Ildefonso Falcones. "Den ukjente forfatteren og advokaten Ildefonso Falcones trollbinder lesere over hele verden med sitt historiske drama, et actionspekket epos fra middelalderen. Det er en rå tid. En tidsepoke for undertrykkelse og fornedrelse, for inkvisasjon, krig, sult og pest. Føydalherrene har all makt i Catalonia. Inkludert retten til å voldta unge kvinner før de overlates til ektemannen på bryllupsnatta." Har også lest den andre boka som kom i fjor "Fatimas Hånd" Det var også veldig bra, men jeg likte "Havets katedral" enda bedre.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #5 Skrevet 23. mars 2011 "Det jeg elsket" av Siri Hustvedt. Handler om to par som bor i hver sin etasje i samme hus på Manhattan. De lever i skjæringspunktet mellom kunst og akademia; Leo Hertzberg er professor i kunsthistorie og på 1970-tallet kjøper han et maleri av den hittil ukjente kunstneren Bill Weschler. Den første kontakten utvikler seg til et vennskap som strekker seg over to tiår, og som også inkluderer konene deres, Erica og Lucille. Familiene får barn samtidig - sønnene Matthew og Mark - de leier et hus sammen om sommeren, de utveksler tanker og ideer. Med New Yorks universiteter og Sohos gallerier som bakteppe. Men så rammer ulykken. En grusom hendelse ryster tilværelsen til de to familiene, sorgen og savnet flytter inn. En fantastisk bok!
Omnipakk Skrevet 23. mars 2011 #6 Skrevet 23. mars 2011 "Thomas F's siste nedtegnelser til almenheten" av Kjell Askildsen. Ei slags novellesamling, der alle novellene, utanom ei -er betraktningar gjort av ein eldre einstøing som ser tilbake på livet sitt. I 2006 vart boka kåra til den beste roman/novellesamling på 25 år (1981-2006) http://no.wikipedia.org/wiki/Norges_litterære_kanon#25_romaner_1981-2006 Dette høyrest kanskje litt keisamt ut, men langt der ifrå. Min favoritt gjennom tidene. Boka er heller ikkje lang, så den er kjapp å lese. Rasande festleg og svært trist på same tid.
Himmel og hav Skrevet 23. mars 2011 #7 Skrevet 23. mars 2011 Hvis du vil ha krim, så anbefaler jeg bøkene til Åsa Larsson. De bør leses i rekkefølge. "Solstorm" er den første. De handler om juristen Rebekka og det hun dumper oppi av forbrytelser i Kiruna. Du blir godt kjent med Rebekka, miljø og personer hun treffer på, samtidig som historiene er spennende. Av annet skjønnlitterært er "Pinnsvinets eleganse" av Muriel Barbery en favoritt. Den handler om en portnerkone som lever et dobbeltliv og om det som skjer i bygården hun lever i. Det er en fantastisk bok som inneholder noen av de flotteste "ordmaleriene" jeg vet. Det er en godtepose om du liker finurlige formuleringer, beskrivelser og personer med mange lag.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #8 Skrevet 23. mars 2011 En enkel, lettlest, men dyp bok er "Mirakel" av Renate Nedregård. Det er en ungdomsroman om ei idealistisk ten-sing jente som gjennom deltakelse i Idol blir verdensberømt stjerne og hvordan dette påvirker og forandrer henne.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #9 Skrevet 23. mars 2011 Akkurat nå leser jeg boka til Natascha Kampusch, den heter 3096 dager og handler om da hun ble bortført som tiåring og ble holdt fanget i hele åtte år før hun klarte å rømme. Østerrike. Venter nå på å motta boka om Regine Stokke, ei jente med leukemi som blogget og ble kjent før hun tilslutt døde.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #10 Skrevet 23. mars 2011 Shantaram!! Handler om en tidligere kriminell narkis fra Austraila som stikker av til India for å finne meningen med livet.... Anbefales på det varmeste og ikke fortvil over tykkelsen på boken...Den er veldig lettlest!
Tante Blås Squaw Skrevet 23. mars 2011 #11 Skrevet 23. mars 2011 Det usynlige fjellet ) http://www.oa.no/kultur/nye_boeker/article5393433.ece
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #12 Skrevet 23. mars 2011 Min yndlingsbok er Alkymisten av Paulo Coehlo http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1434128
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #13 Skrevet 23. mars 2011 "Noen vet" Trude Teige. Og bøkene til Johan Theorin, spennende mystisk krim, fra svensk skjærgårdsmiljø..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå