Gå til innhold

barn i bil - dine beste tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

i påsken skal vi kjøre 1500 km med to småtasser på 3 og 7 år. det er første gang vi drar på lang tur i bil, så nå vil jeg gjerne ha alle gode tips og triks til turen!

alt fra praktisk pakking til bestikkelser og underholdning:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

DVD-spiller for bil. Gjerne en til hvert barn, med hodetelefoner så de kan se på hver sin film. DS hvis de har.

Ta med drikke til hvert barn på egne flasker. Litt å spise på (på lange bilturer bestikker jeg ungene med nesten hva som helst, men for mye sukker er ikke gunstig...)

Ha en tom pose klar i forsetet til søppel. Fortell ungene at søppel leveres til deg (evt pappa hvis det er du som kjører). Ha også med papirlommetørklær og våtservietter. En rull med hundeposer er kjekt selv om du ikke har hund. Kan brukes til søppel, spyposer, alt som trengs.

Pakk slik at du lett får tak i ting du kan trenge under turen. Bruker yngstemann bleier, så legg bleiene øverst.

Legg opp turen slik at du vet når og hvor dere skal stoppe, og bruk gjerne en gps slik at du kan fortelle ungene nøyaktig hvor lenge det er igjen. "Det er bare 6 minutter til vi er framme" høres mye bedre ut enn "snart".

Stopp ofte nok, men ikke for ofte. Ungene må få gått på do, og det er greit å stoppe for måltider. Men stopper dere på hver eneste bensinstasjon tar turen fryktelig lang tid.

Skrevet

Wow, her var ord fra en proff:-) Takk skal du ha!

Alt er herved registrert;-)

Gps er i hus, dvd-spillere er på handlelista. Noe mer ? Huff, hehe, gps er er både vel og bra, men ser for meg han på syv sitte som ei ugle baki og kommentere. "hæææ?? er det 8 timer igjen å kjøre ?!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...