Gå til innhold

I dag fikk jeg hjertet i halsen.!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt på et kjøpesenter med ei venninne. vi satt i andre etg.. Plutselig hørte vi et hyl. Jeg snudde meg. Lurte på hvem som skrek.

Så så jeg at ei lita jente på 6-7 år hang i en arm(!) på armlende/rekkeverket på rulletrappa. Ikke på innsiden men på utsiden av trappa! Det gikk jo bare høyere og høyere, moren kom løpende opp trappa og fikk dratt henne vekk fra kanten.!

Var nok en 8-9 meter på det høyeste. Fy søren det kunne gått veldig galt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde det var påbudt med sikkerhetsnett nå etter den stygge ulykken hvor en tenåring døde på nettopp denne måten. Han satt oppå rekkverket, falt bakover og brakk nakken.

Skrevet

Oi, det har ikke jeg fått med meg. Men det burde jo absolutt hvert påbudt ja!

Hi

Skrevet

Skjønner ikke at ikke foreldre ikke forstår at barna faktisk ikke skal leke i rulletrappa - det er farlig. Ser ofte at barn leker der uten at foreldrene sier noe som helst.

Skrevet

Og moren burde ha passet bedre på...

Skrevet

Ja, det sant det. Man får en liten tankevekker når man ser sånt. Jeg kommer ihvertfall til og passe på mine barn så ikke de leker i rulletrappa.

Hi

Skrevet

Huff, ja det kunne gått skikkelig ille. Hun må ha vært sterk i armene, jeg hadde sikkert deisa rett i bakken selv....

Skjønner godt at du er litt sjelven etter å ha sett det. Moren var sikkert også temmelig skjelven....

Skrevet

Ja, helt utrolig at hun klarte og holde seg fast. Moren virka ikke så sjelven faktisk=s Var en utenlandsk dame. De gikk forbi oss etter hendelsen, jenta skrek men hun virka nesten bare oppgitt.

Skrevet

Det er så lett å si at "mora burde passet bedre på"! Men husk at det er så fort gjort, vi kan ikke holde ungene under oppsikt absolutt hele tiden!

Skrevet

Når jenta er 6-7 år burde hun da forlengst ha lært at det er farlig og ikke lov å leke i rulletrappa... Jeg har ikke hatt noe problem med å lære mine barn det!

Skrevet

Rulletrapp er farlige greier! For noen år siden observerte jeg ei lita jente på rundt 5-6 år som klarte å sette fast en finger på innsiden av rulletrappa. Hun klarte ikke å få ut fingeren selv, men moren klarte å dra ut fingeren en halv meter før fingeren kunne ha blitt kappet rett av:(

Skrevet

ååååh grøss og gru..disse historiene er mine værste mareritt!

Jeg hater rulletrapper og barn, og det værste er jo at små barn synes rulletrapper er så facinerende, jo farligere er det:(

Lett å si at vi som foreldre skal passe bedre på, det er nok med et halvt sekund det så er skaden sjedd! Barn er raske!!

Skrevet

Huff!! :-(

Takk for dette innlegget...dere har virkelig fått opp øynene mine når det gjelder barn og rulletrapper / bånd, jeg har vært litt for avslappet til det....

helt ærlig har jeg ikke tenkt at det har vært så farlig, jeg har aldri hørt om sånne historier og aldri har noen sagt til meg at det kan være farlig!

Skrevet

og rart med det. men kan vedde for at dine barn noen ganger gjør ting stikk i strid med hva de får lov til. man vet aldri når og hvor ;)

Skrevet

Elin Tvedt fortalte til Se og hør at kjolen hennes satte seg fast i rulletrappa, og at kjolen sakte ble revet av henne ettersom trappa fortsatte... :-)

Skrevet

Litt av en sammenlikning;)

Skrevet

Faktisk har jeg svært få problemer med det, fordi når jeg lærer dem at noe ikke er lov så forteller jeg også hva konsekvensen av handlingen kan være - hvorfor det er farlig, og det skjønner de faktisk veldig godt. Spesielt når de blir så store som 6-7 år....

Prøver å la de finne ut av ting som ikke er farlige, selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...