Gå til innhold

Ketolyse.. har lest boken men lurer på noe


therehag

Anbefalte innlegg

mange skriver jo innlegg her inne om at de fråtser i mat, aldri er sulten osv..

 

men hvis man bare skal spise 15 karbo i starten, blir man da mett? det er jo 10 karbo i 200 gram brokkoli og 200gram blomkål for eksempel.. Hvordan spiser dere dere mett hvis man nesten ikke kan spise noe før man har nådd halve karbomålet pr dag?

 

Og hvor mye er det i kylling?

 

er det noe som er 0 karbo? som man altså kan knaske på hvis man blir sulten..? man kan jo ikke spise gulerøtter en gang uten å få i seg masse fyfy;-)

 

hilsen en som ikke skjønner hvordan dette skal gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som skjer når du spiser mat med lavt innhold av karbohydrater, er at du blir mett av mindre mengde mat enn du gjør til vanlig. Det lave karboinnholdet gjør at du får en mye langsommere blodsukkerstigning. Sånn jeg har erfart, er at jo mere blodsukkersvingninger jeg får av maten jeg spiser, jo mer "sulten" er jeg.

 

Nå som jeg spiser lavkarbo, har jeg aldri samme sultfølelse.

Et eksempel: Jeg spiser salat med ost og skinke. Før spiste jeg dette sammen med en loffskive eller kanskje en ostebriks. Det gikk maks tre timer før jeg var "sulten" igjen og måtte spise mer. Nå dropper jeg brødet ved siden av, spiser samme mengde salat, og kan være god og mett i seks - sju timer etterpå! Det er fordi jeg ikke har utsatt kroppen min for blodsukkeroppgangen som følger med det hvite brødet og den raske blodsukkernedgangen som kommer følger etterpå igjen.

 

Og jeg skal garantere deg at 400g blomkål og brokkoli i samme måltid (eller tilsvarende mengde annet), det orker du rett og slett ikke når du har kommet i gang.

På lavkarbo trenger du ikke 4 måltider om dagen. Jeg kan klare meg med 2, men spiser som oftest 3. Det blir som regel 3-4 karber til frokost, det samme til lunsj og resten til middag.

Om jeg kommer opp i 17 - 18, så bryr jeg meg ikke om det. Du er uansett godt inne i ketose likevel.¨

En rekke type helfete oster har 0 karber, men ikke spis flere hundre gram av det, da kan magen stoppe opp. Også og alt av rent kjøtt er med 0 karber, så det er bare å øke mengden av dette i maten så blir du garantert mett!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...