Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Har hatt brystsmerter med utstråling i begge armer en hel natt så legen henviste meg til spesialist. Lurer litt på hva slags undersøkelser man tar som gravid? 35 uker på vei i dag:)
snopeguri:-) Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Uff da, hørtes ikke gøy ut. Aner ikke hva det kan være eller hva de kommer til å teste. Tror ikke du skal være redd for å ta sykkeltest/belaste hjertet. Jeg sykler selv en del med høy puls (er 32 uker på vei), men har jo ikke smerter i bryst/armer så det kan kanskje ikke sammenlignes. Uansett er det vel fagfolk tilstede som følger med hele tida. Lykke til!
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2011 Nei var en veldig skremmende opplevelse og nær familie har hatt hjerteinfarkt så en blir jo litt bekymret da.. Det blir fagfolk tilstede såklart, bare lurte på om det var noen her med erfaringer men ikke så vanlig situasjon som mange kan svare på kanskje :-P Føler meg mye bedre nå men spørsmålet er jo om hjerte tåler en fødsel hvis det er noe galt, uff.. vil ikke ha keisersnitt heller men.. Får håpe det bare var stress eller noe Takk for svar
ChanelK Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 ka med å spør legen som skal utføre testen på deg? Er ganske vanlig å ringa og høyra om sånne ting...
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2011 Har ikke fått noe brev enda da.. Da hadde jeg vel ringt å spurt.. Snakk om å være kort tenkt..
wishinn Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Det var da et svært så krasst svar til en som gjorde et forsøk på å svare deg. Dessuten heter det (belastings) EKG. Vanlig EKG kan man ta og jeg vil tro at man også kan ta belastnings ekg i svangerskapet.
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2011 Jeg fikk inntrykk av at jeg var dum som ikke "bare ringte legen å spurte selv" Jeg skjønte sarkasmen hennes for å si det sånn, kan ikke akkurat kalle det hjelp. Men takk for ordentlig svar "wishin"
wishinn Skrevet 25. mars 2011 #8 Skrevet 25. mars 2011 Har tatt det noen ganger selv (ikke som gravid) da jeg har hatt infarkt dessverre. Du skal jo sykle med trinnvis økende motstand til pulsen kommer godt opp og det varer ikke mange minuttene. Men svett blir du:-)
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 25. mars 2011 Uff da, det hørtes ikke noe særlig ut :-/ Fikk du noen forhåndsvarsler før det brøt ut? Jeg håper egentlig jeg slipper den greia der for kondisen er helt nede, ikke trent siden jeg ble gravid og synes det blir så flaut å pese som en hval :-P Men må jeg så må jeg :-P Er jo betryggende å vite at alt er som det skal
kokosyklus Skrevet 26. mars 2011 #10 Skrevet 26. mars 2011 Ja, det kan du:) Det er det samme som EKG, men under belastning. Du skal sykle fra lav til høy intensitet med elektrodene på kroppen. Du kan selv velge når du vil stoppe eller hvor hardt du vil sykle. Det er ingen treningsøkt, det varer i noen minutter, alt ettersom. Så flott at de tar deg på alvor! Har aldri sett det, men har jobbet på hjerteovervåkning og hadde mange pasienter som gikk til AKG. Lykke til!!
Gjest (hor)mona Skrevet 26. mars 2011 #11 Skrevet 26. mars 2011 Har selv en lliten hjertefeil, og har vært på EKG med belastning i svangerskapet. Var to ganger i mitt forrige svangerskap, men mener jeg slapp syklingen på den siste, men det fordi det ikke var nødvendig. Går nok sikkert veldig bra :-) ( Er ikke spesielt godt trent, og gruet meg noe forferdelig, men det er jo proffesjonelle folk, og de har nok vært borti verre tilfeller ) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå