Gå til innhold

Hvor lenge er en ung?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker ikke på hvor lenge en er ung mor, men hvor lenge en blir betegnet som ung generelt?

Hvor lenge kan en for eksempel kalle seg en ung kvinne/ung mann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på øyet som ser. Mener også det handler om modenhet og personlighet, og ikke kun alder.

Skrevet

Når en paserer 27 er man vel kanskje ikke så ung lenger da.

Skrevet

Du som skrev 40; Hvem prøver du å lure? Deg selv kanskje? :P

Skrevet

Jeg er 33år og min bestemor mener jeg er ung. Min sønn derimot mener jeg er gammel.

I ukebladene står det at jeg er middeladrene:)

Skrevet

Men en 27-åring er nok purung for en på 80:)

Skrevet

Hmmmm..merkelig nok forskyver den grensen seg for meg etterhvert som årene går.. ;-)

Skrevet

En 35-åring er da også ung, tatt i betraktning at en kan forvente å leve til en er rundt 80..derfor skrev jeg 40.

Skrevet

18:16! Så du mener at ei skrukkete røy på 40 år, kan betegne seg selv som "ung"- fordi hun er "ung til sinns", moden og har en fin personlighet? Hehe. Er vel ikke akkurat slik hele verden ser det.

Skrevet

Nei, en 35-åring er middelaldrende. Det vises på de fleste 35-åringer at kroppen begynner å gi etter for tyngdekraften. Just saying.

Skrevet

det kommer ann på sammenhengen og hva man sammenlikner med, men generelt vil jeg si frem til man blir 30 eller litt før.

Skrevet

20-25 er ungt... (men da jeg var 18 syns jeg 25 var gammelt) men nå som jeg er i midten av 30 årene, syns jeg at det er ungt. 35 slik som jeg er nå, syns jeg er voksen... ikke godt voksen for da er man vel 40-50, over det så er man veldig godt voksen... 70 syns jeg begynner å bli gammel....

Skrevet

Om det er tyngdekraften og kroppen som bestemmer hvor ung man er, er det nok mange gamle tenåringer der ute , og umge 35 åringer :)

Skrevet

Jeg innså med et sjokk at jeg ikke lenger var ung da jeg var ca. 27. Det hadde ingenting med modenhet eller utseende eller kropp å gjøre, kun tallet.

Jeg måtte finne en ny måte å identifisere meg på - å være ung var jo meg! Hvis jeg ikke er ung, hvem er jeg da?

Så måtte jeg finne meg sjæl i stedet, og det har jeg gjort og livet går videre, uten at jeg føler meg noe eldre enn ung ennå. Men jeg vet jo at samfunnet ser på det annerledes.

Skrevet

Den grensen flytter seg fra generasjon til generasjon. Da min bestemor var ung, ble man regnet som godt voksen da man var 20. De fleste hadde allerede barn når de nådde den alderen. som 40-åringer var de utslitte med mange barnefødsler og hard jobb bak seg, og så ganske annerledes ut enn dagens 40-åringer.

Jenniffer Aniston, som er 42, ville vel gått for å være 17 den gangen, for å si det sånn.

Leste i en artikkel at begrepet "ung" regnes utfra hvor mange år man har igjen å leve. Og siden levealderen stadig øker (grunnet bedre levekår, ernæring, osv), er dagens 40 åring "yngre" enn gårsdagens. Heter jo at 40 nå er de nye 30, osv.

Så "Litt av et liv" med Linn Skåber som gjest. Hun er rundt 40, og ble av sin gamle teatersjef omtalt som "fortsatt ung kvinne".

Jeg er 39, og ser ut som moren min gjorde på bilder da hun var 26 år gammel tobarnsmor.

Skrevet

Da har du nok misforstått definisjonen på middelaldrende. Middelaldrende betyr vel fortsatt midtlivs, og når gjennomsnittlig levealder er 83-84 for kvinner, kan du vel regne deg fram til det.

Ser også at mange nå bruker klimakteriet som middelaldergrense, altså rundt 50. Levealderen vår har jo økt mye også.

Skrevet

I Norge i organisasjonsverden er det til max 30. Noen sier 25 noen helt få 35.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...