Gå til innhold

sosialhjelp og skattepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får litt supplert sosialhjelp nå et par mnd pga imidlertidige problemer, og lurer på om NAV kommer til å trekke dette sien jeg får igjen på skatten?

Trenger svar fra de som vet dette av erfaring, ikke av alle de som mener at det er både rett og rimelig at det skjer:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal fortsatt motta sosialstønader kommer de til fra dem evt stopp stønader. Er 99,9% sikker på dette altså. Beklager!! Skikkelig surt når du kanskje fortjener dem, men har kommet i en uheldig situasjon!

Skrevet

Ingen kommer til å ta fra deg skattepengene, men dersom du fortsatt mottar sosialhjelp på det tidspunktet du får pengene tilbake kommer disse til å bli regnet med som din inntekt. Sosialstønaden reduseres tilsvarende det du får tilbake. Du får derfor totalt sett samme mengde penger som før å leve av.

Hilsen ansatt i sosialtjenesten

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg har full forståelse for at dette regnes som inntekt hvis jeg fortsatt mottar støtte i juni, det skulle jo bare mangle:-)

Jeg har vært sykemeldt en stund, men er heldigvis nå friskmeldt:-) Siden jeg har begynt å jobbe nå får jeg ikke mer sykepenger, og min første lønn får jeg ikke før i midten av mai. Så derfor får jeg støtte i disse mnd fram til jeg får lønn, og ble litt bekymet for at de skulle ta tilbake pengene siden jeg får igjen litt på skatten.

Så siste mnd jeg får støtte fra nav er mai og skattepengene får jeg i juni, så da skulle disse bli urørt da ikke sant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...