Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Dersom vi skraper sammen alt vi har (depositum, penger vi har spart til barna, sparekonto, kontanter osv.) har vi omlag 70 000 kr. Begge er studenter, men den ene av oss er straks ferdig utdannet. Blir nok mer sparing etterhvert. Drømmen er å få nok egenkapital til et evt. hus / leilighet kjøp etterhvert. Hvor mye har du spart opp?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Jeg er alene, og eier leilighet. I den ligger vel ca 1 million i overskudd, om jeg skulle selge. Da tenker jeg at jeg selger for å flytte sammen med en mann, ikke før. Så har jeg en liten sparekonto på ca 30 000(buffer), og en bedriftskonto(driver for meg selv) hvor jeg tar ut minimalt med lønn enda. Så der står vel ca 15 000.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 Kommer an på hvor gamle dere har og hvor mange unger dere har. Du kan vel ikke regne med ungenes penger i deres penger?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #4 Skrevet 23. mars 2011 Vi har et hus som er verdt en drøy million mer enn vi har i gjeld på det. Fire gjeldsfrie biler, verdi ca 700.000,- En gjeldfri båt, verdi ca 150.000.- Sparekonto med ca 60.000,- Bufferkonto med ca 20.000,- Sparebøsse med feriesparing med ca 10.000,- Ungenes penger regner jeg ikke med. Har fire barn som alle har mellom 5 og 10 tusen på sparebøssekontoene sine, pluss at et barn har penger i overformynderiets "varetekt". Synes vi har greit med kapital om det skulle trengs, har ikke så fryktelig mye sparepenger, men har jo verdier for en del penger siden gjelden stadig kryper nedover (har ingen annen gjeld enn bolig, studielån er nedbetalt). Tjener helt normalt begge to, har vel ca 700.000,- til sammen i året brutto.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #6 Skrevet 23. mars 2011 Hehe, er bare "mellom biler" egentlig. Mannen har kjøpt ny jobbebil uten å ha solgt den andre enda også har vi en gammel veteranbil som ikke er i daglig bruk men mest til pynt (den skal også selges til sommeren). Så til vanlig har vi bare 2 biler
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #7 Skrevet 23. mars 2011 Begge er studenter. Begge skriver master nå som skal leveres om 1-2 måneder (hjelp!), så ingen av oss har jobbet det siste året. Jeg skal studere enda et år. Vi har: 130 000 på BSU 70 000 sparekonto samboer har 50 000 på sin private sparekonto(arv fra besteforeldre) Barnet har 46 000, men av de er 26 000 er barnetrygd så de kan brukes. blir bedre nå som en av oss får jobb:-)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #8 Skrevet 23. mars 2011 Ingen som svarer henne på spørsmålet? Jeg synes dere har helt greit med penger, dere er jo tross alt studenter, og har ikke all verden å rutte med;-)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #9 Skrevet 23. mars 2011 Det er iallefall mye mere enn jeg hadde da jeg var student, men da var jeg også ung og singel og hadde bare masse lån :-) Nå har vi noen hundre tusen, men tre nger egentlig ikke spare så mye, da vi begge har veldig sikre jobber og tjener tilsammen ca 1,5 mill i året.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #10 Skrevet 23. mars 2011 Dere har helt ok med penger til å være studenter synes jeg, aldri vært student, kanskje dere har litt mer enn studenter flest? jeg har bare hørt om fattige studenter. Jeg jobber ikke, er igjennom NAV, mannen tjener 900 000 kr i året. VI har ikke så mye siden jeg ikke har så mye penger, ca 90 000 kr i sparepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå