Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat hver mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bruker ca 8000,- i mnd når det ikke er noe ekstra slike som bursdager/jul eller ferier. Er en familie på 6.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4500/mnd på alt som kjøpast i daglegvarebutikk. Handlar så mykje som mulig på tilbud, har to barn, ingen av dei brukar bleier. Ikkje eter dei spesielt mykje heller. Eg og mannen et sikkert ganske normalt :P

Skrevet

5000,- for vår familie på 4.

Skrevet

Ligger under 6000,- per mnd på mat til to voksne og to barn, samt tre hunder og to katter, og alt av såpe, dopapir, vaskemidler osv...

Handler stort annenhver uke, og planlegger innkjøp etter tilbud

Skrevet

Ca 7000,- pr mnd for 2 voksne og 2 barn.

Skrevet

Godt å høre at flere av oss bruker såpass mye på mat..

HI

Skrevet

mellom 7 og 8000 for en familie på 4. en bruker bleie enda. :) Men vi har ikke prøvd å spare på maten da... vi spiser godt. :)

Skrevet

Vi bruker 4-5000 kroner i mnd og handler da alt på dagligvaren. Vi er en familie på 4 som spiser sunn, næringsrik hjemmelaget mat. Vi kjøper alt vi har lyst på. Vi bruker rundt 5000 de mnd det er jul, bursdager, ferier osv.

Skrevet

Vi hadde ikke brukt så mye om det ikke var for samværsbarna. De eter noe helt enormt. Fatter ikke at det går an!

Fordi om de bare er to så går det dobbelt så mye av alt. Brød pålegg, smør, plutselig er alt vekk, fordi om jeg har tenkt at nå holder det rikelig. De spiser mer enn meg, mannen og ungene.

Når jeg lager middag til oss fire så bruker jeg for eks. en kjøttdeig, og det er mer enn nok. Men med to mennesker til holder det ikke å kjøpe en ekstra.

De tenker ikke på hva som koster, at man kan forsyne seg med litt pasta, poteter og grønnsaker også, og ikke bare minimalt. De vanner ikke ut jusen, og de drikker jus når det passer dem. Om det står et brett med yougurt tenker jeg at det holder hele uka for mine to. Men er de her kan det forsvinne på en dag.

Vi bruker nok oppimot 10000 på mat, men vil nok tro vi kunne klart oss med 5000 om de spiste litt mer normale mengder og ikke bare frotset og sløste.

Skrevet

Vi bruker 5000 i mnden, vi er en familie på 3 snart 4. Dette er inkludert bleier, nan, vaskemidler osv.

Skrevet

Det har ikke falt deg inn at dere kan sette grenser for juice og yoghurt og slike ting???

Når det gjelder middag synest jeg ikke det er fråtsing at man får spise seg mette! Dessuten er det forskjell på barn i voksealder og voksne mennesker. Gutter på 12-14 år TRENGER faktisk mer mat enn en voksen!

Men 5000 kr ekstra i mat i måneden pga to ekstra barn hørest helt latterlig ut. Da er det DEG det er noe i veien med.

Skrevet

Vi bruker max 1000 kr/uke på dagligvarer, og da spiser vi godt!

To voksne + ett barn

Skrevet

Ca 6000,-.

2 voksne og 2 barn.

Skrevet

Anonym 19.21

Jeg syntes du bør ta en prat med samværsbarna om dette. Det er ikke hyggelig for andre å ha besøk av noen som frotser i godsakene og det er deres jobb å gi dem oppdragelse. Her er det også snakk om å gi dem et normat kosthold. Å spise en halv pakke kjøttdeig eller et brett youghurt er ikke bra for noen. Jeg forstår at de som ungdom trenger mer mat men det bør være bra mat og ikke nødvendigvis så dyr.

-To pakker kjøttdeig bør holde til dere 6. Spe på med grønnsaker og annet tilbehør. Er tilbehøret godt trenger man mindre kjøtt. Grønnsaker er veldig viktig i en utviklende kropp.

- Bak brød. Her er det mye å spare og du kan få mettende OG sunne brød.

- Man bør få i seg tre melkeprodukter per dag, men det bør ikke være youghurt som er full av sukker og dyre.

- Kjøp tilbudsfrukt og kutt den opp. Da frister den og blir billigere i de periodene dere har besøk.

-Kos dere med bakst framfor kostbare ting.

- La barna se hva mat koster. De vil få ubehagelige opplevelser om de får lov å robbe kjøleskapet hjemme/hos dere når de en gang får kjæreste, besøker andre osv.

- Her drikkes juice og melk til måltidene. Vann som tørstedrikk.

Det er normalt å beregne 1000 kroner per person i mnd på mat. Så kommer det alltid litt annet i tillegg.

Skrevet

Bruker ca. 5500. Det inkulderer alt man kan kjøpe på matvarebutikken. Vi er 2 voksne.

Skrevet

Hun som klager over sine stebarn lengere opp, og sier at de aldri vanner ut juicen.........

SERIØST, FINNES DET MENNESKER SOM VANNER UT JUICEN???

Skjønner hva du mener ellers, at det går ann å begrense inntak av juice, yoghut o.l, men å vanne ut juice??? Æsj..........

Skrevet

Jeg er litt usikker, kanskje 4500 kr i måneden?

Ikke mer iallefall. Kanskje 4000 kr...

2 voksne og 2 barn.

1 katt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...