LykkeligmedBabY Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Nå har nabodama vært i hagen vår og klipt vår hekk (vi kjøpte huset i vinter og har ikke rukket annet enn å pusse opp innvendig!) , og det ligger greiner strødd overalt som vi må ta bort. Hun trasker inn og ut vår innkjørsel rett som det er...herregud. Vi hadde faktisk tenkt å klippe den hekken selv, men ikke akkurat idag, heller mer når snøen er smelta liksom. Ikke var den i veien for de heller...Er jeg utakknemlig eller bør jeg sette grenser? Huff...
lykkelig fødeklar*aprilspire Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 seriøst???? jeg hadde blitt rasende om noen hadde klippet på MIN eiendom! hun kan jo ikke vite hvordan dere vil ha hekken deres, makan til uforskammet da!
Mini84 Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 Jeg hadde nok reagert, men jeg ville prøvd å finne ut hvorfor hun gjorde det før jeg sa noe. Gjorde hun det for å være grei, liksom?
LykkeligmedBabY Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2011 Da vi flyttet hit var hun veldig interessert i snakke dritt om de som bodde her før, hvor late de var og hvor skeivt de klippet hekkene sine, han var utro etc. Og hun snakker dritt om omtrent alle naboene rundt her..har snakket med dama tre ganger tilfeldig (på butikken etc) og fått vite masse om mange mennesker jeg ikke kjenner, det er bare slik hun er da?
Mini84 Skrevet 23. mars 2011 #5 Skrevet 23. mars 2011 Uff, sånne folk er slitsomme. Kanskje hun begynner å synes at dere også er late da? Jeg tror jeg ville takket henne noe voldsomt, altså overdrevet veldig. Feks ;" Tusen HJERTELIG takk for at du klippet hekken vår, det hadde vi jo selvfølgelig planlagt å gjøre når snøen forsvant, men nå slipper vi det. Så UTROLIG snilt av deg". Dersom hun faktisk gjorde det for å være grei, får hun i alle fall en takk. Og hvis ikke føler hun seg sikkert bare dum. Jeg tok den da de vi leide hos for mange år siden "ryddet" på terassen vår, da hadde de kommentert til andre naboer hvor rotete vi var pga en sykkel. De rørte ikke tingene våre igjen.
lillespiren2:) Skrevet 23. mars 2011 #6 Skrevet 23. mars 2011 øh.. senil hu nabodama eller?? hehe.. hadde nok reagert jeg, og gått bort å ringt på døra og spurt rett ut hvorfor hun var på min eiendom og klipte min hekk...
Pigalopp:-) Skrevet 23. mars 2011 #7 Skrevet 23. mars 2011 Er det en felles hekk? Dersom dere er sikker på at den er bare DERES har jeg bare rolig og enkelt greit sagt at hun ikke får lov å klippe hekken - det er faktisk ulovlig å ta seg til rette i andres hager...
LykkeligmedBabY Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 23. mars 2011 Det er en felles hekk, da vi flyttet hit poengterte hun følgende: Hun klippet hekken: 1. fordi den forrige eieren ikke klarte å klippe hekken uten at det så ut som et bølgende hav i storm 2. fordi han ALDRI kom igang med jobben. - og 3 tror JEG er at naboen vår stiller mye større krav til utsseendet på hekken enn det den forrige eieren deres gjorde, derfor påtok de seg heller klippejobben for begge parter.... MEN vi er IKKE de forrige eierne.
Zusy Skrevet 23. mars 2011 #9 Skrevet 23. mars 2011 En ting er jo at hun klipper hekken....om man er enig der eller ikke. Men skal hun gjøre det må hun iallefall rydde opp etter seg, uansett om det er på deres side... Vi hadde en nabo som aldri gjorde noe, så vi ringte på og spurte om vi kunne få lov til å gå inn på hans veranda (bor i rekkehus) og klippe hekken fra hans side. Det var helt ok for han. Men vi ryddet jo 100% etterpå! Det er jo en selvfølge i mine øyne...
LykkeligmedBabY Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 24. mars 2011 La en melding i postkassen deres i går: Tusen takk for at dere klippet hekken vår, ved en annen anledning setter vi pris på at dere ringer på før dere klipper inne hos oss. MVH xxx Papiret kom tilbake i vår postkasse i krøllet form, der det stod "det blir ingen annen gang, gjør det selv!!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå