Gå til innhold

Dere som har født før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan startet fødselen for dere? Og hva slags tegn kan man legge merke til når det nærmer seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

jeg hadde langvarig vannavgang med mitt første barn, dvs at jeg hadde lekasje i 2 dager, før riene kom. var på observasjon på sykehuset to ganger, og skulle egentlig settes i gang den dagen riene startet av seg selv. da gikk det rimelig kjapt, seks timer totalt.

jeg hadde ingen spesielle tegn før jeg mistenkte fostervannslekasje.

ingen smerter, muligens jeg hadde mer kynnere de siste dagene, men husker ikke helt!

alle har forskjellige fødsler, umulig å si når den starter og hvordan det skjer:)

Skrevet

Den første fødselen starte med mensmurringer etter sex. Gikk med det hele dagen. På kvelden begynte jeg å blø litt og når jeg ringte føden ville de ha meg inn på sjekk. Da viste det seg at jeg var godt igang og fikk beskjed om at fødsel ville skje innen 1 døgn. På tur hjem fra sykehuset startet riene for fullt, så da var vi ikke hjemme så lenge før vi dro tilbake igjen og mini ble etterhvert født :-)

Går og tenker at fødsel nå skal starte på samme måte, men innser at det er det vel liten sjanse for :-)

Skrevet

Min første fødsel startet med uregelmessige murringer i korsryggen. Deretter løs mage (magesjau!) og slimproppen gikk. Tok seg gradvis opp og ble etterhvert regelmessig og vondere. Kastet til slutt opp i smerte før vi raste til sykehuset og da hadde jeg 8 cm åpning. En time senere var hun ute. Fra første tegn på fødsel til hun var ute tok det ca. 8 timer.

Skrevet

Våknet med murringer i mage og korsrygg. Og hadde såklat tegningsblødning ved første toalettbesøk. Blank utflod med en minimal frisk blødning.

Dette var kl 6 om morgenen. De regelmessige riene (altså selve fødselen) startet i 8 tiden på kvelden.

Var først i 5 tiden, da de første, uregelmessige riene kom, at jeg skjønte det var fødsel.

La merke til modningen en hel uke i forveien. Masse nedpress, øm i underlivet, murringer(menslignende smerter) av og på i mage og korsrygg, løs mage, småkvalm, ubehagelig med mye gåing ol.

Skrevet

Hei, hei. Jeg fødte for 5,5 uker siden. Jeg merket ikke noe sikkert tegn på forhånd, før vannet gikk på natta 1 dag før termin. Det kom bare litt først, så sto jeg opp for å se hva det var, var litt trøtt og gikk og la meg igjen med håndkle under. Da kom det plutselig mye mere så jeg ringte føden. Det kom ingen rier så jeg ble igangsatt rutinemessig etter et døgn. Jeg trur jeg hadde kjent kynnere kveldende i forveien (jeg hadde ikke kjent de før, bare merket at maven ble hard).

Skrevet

Hei:=)

Med nr 1 fikk jeg vannavgang i uke 34+4 uten rier. Lå og sov, og plutselig gikk vannet.

Ingen forvarsel, men jeg var veldig sliten den dagen. (vannet gikk kl05)

Med nr 2 fikk jeg rier i uke 38+4. Ingen forvarsel da heller. Men var veldig sliten. Det er den eneste fellesnevneren.

Skrevet

Spennende, ingen fasit nei.... Her kan alt skje!

Takk for at dere deler:)

Skrevet

Fødte 4 dager over termin sist, og det eneste tegnet jeg hadde på forhånd var at jeg ikke ville dra til Drammen og besøke venner, ville være hjemme på kvelden. Vi bor i Oslo.

Våknet 05.30 av at noe var rart med kroppen... bare merkelige smerter liksom. Sto opp og begynte å ta tiden på smertene, og de kom da regelmessig 4-5 ganger i timen. Sånn gikk jeg hele dagen, før det tok seg opp i 18-tiden på ettermiddagen.

Kl 22 dro vi på føden, og da hadde jeg vondt, men hadde lite effektive rier og bare 1 cm åpning, men etter beroligende og fødselsfremmende akupunktur var jeg på 4 cm kl 02, da gikk vannet, og snuppa var ute 04.58!

Men forvarsel??? Ingenting...

Skrevet

E snart 6 år sia første fødsel, men huske æ hadde kynnera hele den dagen. i 21 tida på kvelden begynte venninna mi å reagere på de her kynneran som etterhvert hadde begynt å bli vonde og ho mente at no va det gått over til rie. Æ dro hjem, gikk i dusjen og DER kom smertan! Va inne på sykehuset første gang klokka 1 på natta, men ingen åpning og dro hjem. Kom tilbake klokka 3 pga store smerta. Lillemann blei født klokka 0729 dagen etter alt starta :)

Skrevet

Litt vannavgang midt på dagen da jeg trakk for gardinene på soverommet, altså strakk meg litt opp på tå:)

Så gikk det en time eller to før første rie..ca kl 15. kl 19 var vi på sykehuset med rier 4 min i mellom og en åpning på 3 cm. Det var jo ikke så mye men etter en liten time var den på 8cm. hun var ute kl halv ett på natten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...