Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Jeg synes det er vanskelig. Men jeg har hørt at det er mye å spare på å handle en gang i uka, og det er det nok også. Har dere noen gode tips til meg?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Egentlig ikke så vanskelig. Man må bare trene seg, tror jeg. Tenke hvilke middager sånn cirka man skal ha - vi kjøper f.eks alltid inn kjøttdeig, noen frossen-fisk pakker, kyllingfilet og diverse frukt og grønt, både fersk og frossent. Så er det basis-varene som dopapir, melk, (yoghurt) og pålegg + mer som jeg ikke kommer på i farta:). I tillegg kommer sånn litt "helgekos", som brus og noe chips/godis. Det gjemmes litt bort inni skapet, så vi ikek blir fristet til å spise det opp før:). I starten gikk vi gjerne tom for noe - men nå mangler vi sjelden ting, og synes det er sååå deilig å slippe alle butikkturene! Et tips kan være å he en lapp på kjøleskapet hvor du skriver opp underveis i uka etter som du kommer på ting dere trenger/går tom for. Så slipper du å huske alt på en gang, liksom.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 Jeg handler for en mnd. Lager middagslite for 90% av dagene. kjøper inn dobbelt/trippelt av vaskemiddel, toalettpapir osv.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #4 Skrevet 23. mars 2011 Har middagsliste og lager handleliste hovedsaklig utifra denne. Går også gjennom skuffer og skap, kjøleskap og fryser for å se hva jeg har/mangler til neste ukes middager. Med andre matvarer, pålegg, melk, frukt har jeg etterhvert lært meg til å vite omtrent hvor mye som går i løpet av en uke. Skriver opp etterhvert som det går tomt av toalettpapir, vaskemidler, hygieneartikler og andre nødvendige ting. Men er ikke så strikt at jeg ikke kan supplere en gang i løpet av uka, om noe går tomt. Og av og til går det mer av f eks melk el frukt enn antatt og da må det også kjøpes inn mer av.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #5 Skrevet 23. mars 2011 Det går vel egentlig på erfaring, oversikt og planlegging! Har handla en gang i uka et par år, men nå har jeg såpass bra oversikt at jeg handler bare annenhver uke! Må supplere med litt melk og frisk frukt da, men vi sparer kjempemye i forhold til før da vi impulshandlet flere ganger i uka! Prøver å tenke ut middagene, men vi har mye kjøttvarer i fryseren, så da trenger vi bare noen basisvarer i skap og skuffer for å trylle fram middag om vi ikke har bestemt noe på forhånd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå