Gå til innhold

Hormonspiral - blødninger - hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk satt inn hormonspiral for en drøy mnd siden, og har fortsatt blødninger.. Normalt? Legen sa jeg kunne forvente noe blødninger i forbindelse med innsettingen, men 1 mnd med blødninger er mye mer enn "noe blødninger" spør du meg!!! Det er ikke mye, men nok til at jeg må bruke truseinnlegg, og til at jeg føler meg litt ufresh.. Kan jeg forvente at det skal slutte snart, elle må jeg gå sånn lenge? I såfall vurderer jeg andre prevensjonsmiddel.. Blødninger er ikke akkurat en piffer for sexlivet, og hva skal man med prevensjon om man ikke har sex...?

Erfaringer anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venninne av meg hadde blødninger de 6 første mnd. Helt vanlig tror jeg.

Skrevet

Fikk du ikke med deg pakningsvedlegget til spiralen? Alt du trenger å vite, så du ikke bekymrer deg, står der. :) Jeg småblødde i ca. 7 mnd. Gynekologen min sa at hvis det ikke ga seg i løpet av de første 12 mnd, så skulle vi fjerne spiralen. Men det gikk seg til.

Skrevet

Nei, jeg fikk ikke med meg noe som helst jeg.. Var liksom rett inn og rett ut igjen etter å ha satt den inn, ikke så mye info.. Men greit å høre at det er normalt da. Må innrømme at tanken på å småblø i 5-6-7-12 mnd er litt kjip.. Legen sa ikke noe om dette på forhånd, for da hadde jeg nok ikke valgt denne type prevensjon.. Litt av grunnen til at jeg valgte denne var jo for at det var store muligheter for å slippe mensen. Men men.. Nå har jeg jo satt den inn, så da får jeg bare kjøpe en haug med truseinnlegg og håpe at blødningene tar slutt om ikke så lenge.. Takk for svar :)

Skrevet

Jeg hadde småblødninger i 7 mnd og så datt den ut. Mulig at blødningene skyldes at den ikke satt riktig.

Skrevet

Jeg silblødde i over en mnd:-( Fikk medisiner som ikke hjalp,silblødde i en mnd til. Prøvde noen andre medisiner og da tok det 6 mnd fr jeg blødde en dråpe igjen.Nå virker det som om mensen prøver å stabilisere seg,men jeg har 3 uker på og 3 uker av:-( Men det går seg nok til:)

Sjekk med legen din om du kan få medisiner:)

Skrevet

Jeg blødde i 6 eller 7 uker. Men det var ikke mye. Har heldigvis ikke hatt blødninger etter det og jeg har hatt den i 10 mnd. Så på en måte var det verdt det. Jeg viste heller ikke om disse blødningene. Jormor fortalte meg om dem når hun hadde satt inn spiralen. Det dummeste var jo at jeg satt den inn i mai og så sto hele badesesongen for tur.

Får håpe blødningene gir seg snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...