Gå til innhold

Til syden med 4 åring midt på sommeren. Uproblematisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å tenke på ferie til sommeren. Men jeg er så usikker på om det blir for varmt i juli/august for 4 åringen min i syden en plass?

Har dere evt. noen tips om hvor det er bra å reise med barn på den tiden?

Var i Tyrkia i mai i fjor, å da var det vel 30-32 grader i sola. Det var veldig fint. Men der blir det vel kjempevarmt når vi tenker å dra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi drar til kypros med en på 4 og en på 1 midt i juli,så får vi håper at vi får en fantastisk ferie!

Skrevet

Var i syden i juni med en fireåring, og det kom en skikkelig hetebølge med 43-45 varmegrader hele dagen, og sank ikke under 38 på kvelden og natta. Det var helt uproblematisk med fireåringen. Litt redusert matlyst, men hun fikk mye saftis, vannmelon og juice å drikke, så ikke noe problem. Vi var inne i siestaen mellom 12 og 15 når sola er sterkest, og ellers var vi på stranda og badet. Imidlertid orker verken barn eller voksne noe særlig annet enn å bade når det er så varmt, så hvis du har tenkt å gå litt og se litt, så ville jeg nok reist på en annen tid... Både jeg og barna trives likevel best når temperaturen holder seg under kroppstemperatur...

Skrevet

Takk for svar!

Nei altså, jeg tenker at det blir en ferie for å leke på stranden/ved bassenget, kikke litt i gatene på ettermiddagen/kveldstid. Å kanskje ta en utflukt eller to, sånn ut på båt eller til et vannland.

Så bra å høre at det gikk bra. Det er jo en slik hetebølge jeg er redd for, men så lenge man er inne sånn midt på dagen går det vel uansett greit.

Ser at de fleste plassene har en gjennomsnittstemp. på 27-28 grader i de mnd. Det er bare da vi kan dra.

Alt man skal bekymre seg for ;o)

Skrevet

vi var med en 3 åring og en 5 åring i syden(30 grader i skyggen), ble for varmt egentlig...unga krangla som f****(noe de ikke gjør her hjemme), ville bare spise is og ikke spise middag:P var spinnville.......hehehe....grøøøøøss aldri mere med så små barn i syden:( i tillegg fikk jeg halsbetennelse/ørebetennelse og solforbrenning..jippiiii:P

Skrevet

Kan ikke se at det skal være problematisk med en 4-åring i syden. selv om sommeren. Høres ut som dere har lagt opp til en fin plan. Selv har vi som regel strandet ved bassengkanten eller vært på stranda. Ellers ute om kvelden (helst når sola er på hell og etterhvert går ned) og spist og gjort andre aktiviteter.

Tror dette blir bra! God tur!

Skrevet

Hos oss er det helt uproblematisk. Vi har i grunn ikke vært i "syden" med henne som 4-åring enda, men både når hun var 6 måneder, nesten 2 år, nesten 3 år og 3.5 år så har det vært helt uproblematisk med høye temperaturer og sol. Vi beskytter oss godt, drikker masse og ellers koser oss endeløst.

Min datter elsker sol og sommer. Vi har enda ikke opplevd at hun har klaget på varmen, eller at det virker som hun har noe form for ubehag. Hun drømmer seg til "syden" stadig vekk gjennom bilder og reklame på tv. Hun har blitt "bortskjemt" med minst en tur i året, og syns derfor det er kjedelig at vi ikke skal til sommeren. Vi venter barn nå på våren, derfor blir det ikke noen tur nå.

Vi har vært mest i Spania, da jeg syns klimaet og temeraturene der er best sånn midt på sommeren. Kunne vurdert Hellas også. I Tyrkia er sjansen til stede for ekstreme temperaturer, pluss at jeg ikke er komfortabel med innpåslitne tyrkere. Bulgaria liker jeg ikke, for ustabilt klima.

Skrevet

Var på Rhodos i august en gang, altfor varmt. Ville bare hjem, kvalm og uvel hele uka pga varmen. Ville heller reist i slutten av september var jeg deg. Da er det deilige temperaturer.

Skrevet

Takk for flere svar :o)

Siste anonym: Jeg skrev jo at vi ikke kan reise da.. :o)

Skrevet

Vi var i Spania (Nerja) de to siste ukene i fjor og 4-åringen storkoste seg. Vi bodde i privat feriehus med basseng og det var veldig deilig (var også nært stranden), trengte det for å kjøle oss ned på det varmeste. Jeg er ikke glad i varme selv, men det gikk veldig fint. Jeg hadde ikke orket å dra til f.eks Tyrkia midt på sommeren, det hadde nok blitt for varmt for oss/meg.

Skrevet

*De to siste ukene i juli skal det stå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...