Mamma til to guttegull Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Jeg har for litt over to uker siden hatt tre positive graviditetstestere, av ulike type. Første blødningsdag i siste menstruasjon var 29. januar. I påfølgende syklus tok jeg eggløsningstester og de viste en veldig sen eggløsning. På lørdag kveld, hadde jeg svakt lysrosa utflod. I dagene før hadde jeg mensmurringer i magen. Søndag var jeg på legevakta og fikk UL på gyn.pol.klinikk. UL viste fostersekk og plommesekk, men ikke noe foster. hcg-nivå søndag var 37.477 og på tirsdag var hcg-nivået steget til 53.253 (dette var ca 46 timer senere). Idag fikk jeg telefon fra sykehuset hvor de mente at det var tegn på en inntakt graviditet. En halv time senere ringte de tilbake og mente det var ganske klare tegn på en MA, siden det ikke var blitt sett fosterannlegg med så høyt hcg-nivå. Fikk beskjed om å komme tilbake på sykehuset for ny hcg-måling på tirsdag og så ringe tilbake onsdag om en uke. Jeg synes det er forferdelig lenge å vente på et endelig svar. Forstår jo at dere ikke kan gi meg fasitsvaret heller, men er det realistisk at jeg kan være gravid? Jeg har tidligere hatt en MA med to tomme fostersekker, oppdaget i ca uke 8, samt født en frisk gutt for snart ni måneder siden. Kan jeg f.eks. være gravid med tvillinger? Siden hcg er høyt og de ikke ser noe foster? Kan det være tvillinger når det kun sees én plommesekk? Mange spørsmål, og de sikre svarene får jeg jo tidligst om en uke, men jeg vil sette veldig stor pris på noen tanker fra dere også.
Peispå! Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Hei! Dette er vanskelig for noen å svare på, men jeg vil gi deg litt håp alikevel. Jeg opplevde 2 "MA'er på rappen, og ved 3.graviditet fikk jeg tett oppfølging. Så da gyn på første ul målte fosteret til å være aaaaltfor lite, var jeg sikker på en ny MA. I motsetning til deg fikk jeg jo se et foster, i uke 6+ 1, men det tilsvarte ikke uke 5 engang. Noen her inne ga meg håp om at det kunne være for tidlig å måle korrekt,og riktig nok, 2 uker etterpå var alt helt riktig proposjonert!! Fikk aldri målt hcg denne gangen, men min erfaring er at det kan til tider forvirre mer enn å direkte hjelpe. Hører jo om de utroligste ting som skjer her inne, så det må være lov å håpe litt til:-) Skjønner at det kan bli ei lang uke på deg dette her, så hold ut:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå