dunderoglyn Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Hjelp- minstemann, som blir to år i juni, viser samme takter som jeg slet sånn med hos storebroren, og aldri fant noen løsning på. Problemet er at han hele tiden ombestemmer seg for hva han vil og det hele ender med hyl og skrik- uansett! Det kan f.eks. være at peker på en banan og svarer bekreftende når jeg spør om han vil ha. Så tar jeg bananen og skal gjøre klart- så blir han kjempesur og vil ikke. Så legger jeg den bort- så vil han ha. Og slik holder vi på til vi begge blir skikkelig frustrerte, og det bare blir skrik og baluba. Dette skjer på mange forskjellige ting. Er det noen her som har opplevd det samme, eller som har noen tanker rundt hvad et er som skjer og hvordan håndtere det? Være kjempestreng med en gang han ombestemmer seg en gang, og holde på det? Han snakker forresten veldig dårlig, men broren snakket godt og vi hadde samme problem med han.
Simply Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Tror det er ganske så vanlig. Har hatt det problemet med eldstemann og har nå det problemet med minsta. Har de bedt om noe og bekreftet at de vil ha det, så overser jeg dem totalt hvis de skriker og bærer seg. Begynner de sånn så har de bestemt seg for å "krangle" så da velger jeg å overse det.
dunderoglyn Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2011 Pjuh, takk skal du ha for tilbakemelding, det var godt å høre. Skal forsøke å holde meg rolig og bare overse det Kanskje det går over kjappere da.
___ Skrevet 23. mars 2011 #5 Skrevet 23. mars 2011 Du må ikke la ham få mulighet til å ombestemme seg. . 1 Spør om han vil ha banan. 2: Svarer han bekreftende gir du ham banan. 3:Vil han da ikke ha den tar du den og spiser den selv, eventuelt kaster den og gir ikke tilbud om noe mer før neste måltid. Til å begynne med blir det skrik og baluba, men etter en uke hvor det ikke har nyttet å ombestemme seg noen ganger, går det over. Det er i hvertal min erfaring.
Nagilimia Skrevet 23. mars 2011 #6 Skrevet 23. mars 2011 Jeg gir bare en sjangse jeg! Da blir det hyl og grin noen ganger, men sånn er det. Sånt tull gidder jeg ikke, men ikke for det... Jeg har nok latt meg "lure" noen ganger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå