Gå til innhold

Er det egoistisk å få barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I disse debattene om barn er det alltid noen som sier det er egoistisk å få barn.

Hvorfor det egentlig?

 

Er enig i at det finnes altfor mange foreldreløse i verden, men det er lang nok kø for adopsjon i Norge allerede. Det er ikke bare Norge det står på, landene vi får fra har sine regler også. Selv om de har tusenvis av barn å velge i dessverre.

I 2009 var det hele 591 adopsjoner i Norge og 346 av disse var fra utlandet.

Hadde sett pent ut om de rundt 60 000 mødrene som hvert år får barn her, skulle sendt inn adopsjonspapirer. Da hadde det blitt mange barnløse:p

 

Så siden jeg ikke velger å være siste leddet i min familie er jeg altså egoistisk? For man er jo egoistisk ved å bare få ett barn også..(for barnets skyld)

Vi er underordnet aper ergo pattedyr, og hva er poenget med å leve?

Er det for å sitte på en cafe i Oslo og drikke Latte?

 

Hva mener dere jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er egoistisk å få barn. Og det er egoistisk å ikke få barn.

 

Alle valg vi mennesker tar, gjør vi ut i fra egoistiske hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke om det er egoistisk.

jeg elsker mine to barn over alt på jord,men noen ganger hadde jeg ønsket at jeg ikke hadde fått de med tanke på jordas framtid og alt dritten som kommer til å skje i deres levetid.de fortjener ikke å oppleve dette og det er min feil at de kommer til å måtte oppleve det...

 

men jeg hadde ikke villet leve uten de heller...

 

jaja,sånn går no dagan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er alltid egoistisk å få barn. vi får jo barn fordi vi har lyst på dem. ikke fordi vi trenger dem. det vil alltid være et valg basert på våre egne lyster og behov. ergo er det rimelig egoistisk å få barn.

 

men jeg er gjerne egoistisk når det kommer til barn jeg altså;) jeg elsker barna mine og har veldig lyst på fler!

 

meningen med livet er en helt annen diskusjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er å gå for langt å si at alt er egoistisk av den grunn! (Jeg er ikke HI). Da har du et veldig pessismistisk menneskesyn, om du mener at det ikke finnes gode gjerninger.

 

Jeg mener derimot at det finnes gode gjerninger og kjærlighet.

Mennesket er skapt til å elske andre, og vi er gitt påbud om å befolke jorda og sette navn på dyreartene. Så jeg ser det som naturlig at disse behovene ligger i oss.

 

Det er ikke alle behov som ligger i oss som er gode, men det å få barn er jo noe som trengs for å opprettholde menneskeslekten. Hvis ingen fikk barn ville menneskene dødd ut.

 

Og når man får barn må man ofre seg for dem, og dele av sin tid og sine ressurser. I krisesituasjoner vil de fleste risikere livet for barna sine.

 

Hvis barnet får de beste oppvekstvilkår, hvordan kan det være ego å få barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...