Gå til innhold

Tidlige veer i 27. uke, ruging og kynnere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ble lagt inn på føden til observasjon etter en blødning i 27. uke. Viste seg at jeg hadde hatt veer tidligere på dagen (jeg har bekkenløsning og trodde jeg bare hadde vanlig vondt).

Har måtte ligge mye og ta det med ro og har nå kommet til 29+5.

Legene sier jeg kan bevege meg litt, men at jeg må legge meg ned hvis magen blir hard - noe den på en god dag blir etter å gå 100 m og en dårlig dag blir magen steinhard bare jeg reiser meg opp og går på do.

Noen som har det lignende? Noen som vet om det er vanlig å klare å gå til nærmere termin tross de hyppige kynnerene? Vil gjerne beholde babyen inne i magen noen uker til.

Får ofte kontroller, kan komme på sykehuset/legen min når jeg vil i tillegg.

Livmorhalsen var ved forrige måling 25 mm, ny kontroll i morgen.

Håper den ikke er mindre, da må jeg vel ligge på sykehuset, har kunnet velge mellom hjemme og sykehus til nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, så spennende og skummelt da. Ville bare si lykke til!

Skrevet

Jeg har hatt sterke, hyppige kynnere i begge svangerskap.

Men førstemann ble jeg lagt inn i uke 28 (ca 1,5 cm cervix), og denne gangen ble jeg lagt inn i uke 30 (ca 2 cm cervix).

Begge gangene har kynnerne kommet i øyeblikket jeg har reist meg opp.

Førstemann ble født i uke 35, nå er jeg fortsatt gravid i uke 37 :)

Du gjør en superjobb!

Og jeg krysser fingrene for at babyen blir værende

i ennå flere uker. Og det er jo også muligheter for å gå til termin ;)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Godt å høre at det gikk så bra og at barna dine ble/blir såpass lenge i magen Solsikkefrø! Var/er du noe oppe, eller må du holde deg til sengeleie?

Jeg fikk mere krampelignende smerter i korsryggen i løpet av dagen i tillegg til den knallharde magen og fikk komme til undersøkelse på sykehuset. Alt er heldigvis bra og det var ikke veer. Livmorhalsen holder seg også som før heldigvis. Så heldigvis holder lillegutt seg i magen enda!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...