Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 klærne som lillemor bruker i bhg hver uke? Har inntrykk av at "alle" vasker dress og regntøy hver helg, og tar med hele klesboksen hjem for å fylle på. Jeg sjekker dressen, JA, men stort sett er den jo ikke skitten, ikke regntøyet heller. Titter i boksen mens jeg er i bhg, og tar med litt som jeg fyller på med. Bare meg?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Jeg tar med det som trengs en vask også lar jeg reste ligge(henge).
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 Vi har bare en dress og et sett regntøy, så hvis jeg regner med at vi får bruk for det i løpet av helgen så tar jeg det med. Rent skiftetøy tar jeg kun med hjem før ferier.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #4 Skrevet 23. mars 2011 Vi har fått beskjed om å ta med alt av utedresser og klær som henger på hyllene deres. Dette er fordi de en gang i uka også vasker veggene bak alle klærne. Ekstratøy som står i kurver over hyllene tømmes kun til ferier for å gå over størrelser og sesongbytte.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #5 Skrevet 23. mars 2011 reagerer vel mest på at både dressen og regntøyet til barnet ditt ikke er skittent etter en ukes lek i barnehagen. Da ville jeg hørt med barnehagen om de faktiskt i det hele tatt ER ute og leker med barna (også de yngste).
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #6 Skrevet 23. mars 2011 Hvordan er det mulig at yttertøyet til datteren din ikke er skittent etter flere dagers lek i barnehagen? Hadde klaga på barnehagen som helt klart ikke tar med unga ut......
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #7 Skrevet 23. mars 2011 Nei, jeg tar det med hjem hvis det er skittent. Jobber i tillegg i en barnehage, og det er langt fra alle som tar med seg hjem alt. De fleste ganger er det vi som jobber der som må minne foreldrene på å sjekke dress, regntøy osv.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #8 Skrevet 23. mars 2011 Hjelpes... Hadde yttertøyet til mine barn vært like pent etter en uke i bhg hadde jeg blitt bekymret. Jeg må som oftest ta med alt yttertøy hjem hver dag pga at det trenger vask/tørk.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #9 Skrevet 23. mars 2011 I barnehagen til barna mine er de ute på formiddag og på ettermiddagen. Begge barna ser ut som to små jordrotter når jeg henter de. Herlig!!! Barn skal være skitne når de kommer hjem fra barnehagen. Skitne barn er lykkelige og aktive barn. Dressene og regntøyet ser ikke ut.... ;o) Hadde de vært rene da jeg hentet de hadde jeg begynt å lure på om de ikke var ute. Så HI....hadde ikke akkurat vært glad om jeg slap å ta med skittent tøy hjem, datteren din kan umulig være mange minuttene ute i løpet av en dag/uke.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #10 Skrevet 23. mars 2011 oj ! har en gang måttet vaske ytterdressen til gutten min... 5 år i barnehage... vet de er mye ute, men han leker ikke i gjørme.. er ake-unge, sykkelunge, disse-unge, rollelek, ikke rulle i gjørmeunge.. regnklær spyler bhagen selv av hvis det er blitt skittent.. fyller på i kurven, og tar hjem ting jeg vet er brukt, selv om det kanskje ikke er skittent.. Det er en veldig pertentlig barnehage m tanke på renhold, så vi får beskjed hver gang det er noe som bør vaskes.. event så henger de en hvit pose på plassen, som i "ta med hjem " alt henges forøvrig opp av personellet hvis det trenger å tørkes.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #11 Skrevet 23. mars 2011 jeg har alltid tatt med alt av yttertøy og sko hjem til helgen. da ser jeg over alt, og vasker det. nå har barnehagen hengt opp et skriv hvor de beordrer alle til å ta med alt hjem, se over det og vaske det so mer skittent. de begrunner det med at det er lettere å holde orden da, og lettere å vaske i barnehagen. OG da mener de at de øker sjansen for at vi blir flinkere til å merke klærne til barna....
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #12 Skrevet 23. mars 2011 Om vinteren når det er godt med snø tar vi med hjem det vi trenger i helgen, men da er det sjeldent yttertøy trenger vask. Om våren og høsten derimot må det vaskes ofte. Vi tar ikke med alt hjem, bare det vi trenger ellerdet som trenger vask.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #13 Skrevet 23. mars 2011 de fleste foreldre i barnehagen jeg jobber tar aldri med noen verdens ting og tror det er vår jobb å vaske og tørke skitne og bløte uteklær.så vi må pakke alt i poser for å tvinge de til å ha med hjem. mange barn har skifteklær i alt for små størrelser fordi foreldrene ikke gidder å ta et minutt ekstra for å se over en gang i halvåret. og dette er "ressursforeldre"! jeg selv tar med det som er skittent og bløtt hjem og tar alltid med skiftetøy om guttene har måttet brukt skiftetøy i barnehagen,da har de bestandig noe å skifte i om de blir våte. ikke alle foreldre gidder dette heller... heldigvis har vi noe gjenglemtklær...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #14 Skrevet 23. mars 2011 Nei.. tar vel med dressen 1-2 ganger på vinterhalvåret og noe mer på vår/høst. Resten byttes/vaskes etter behov.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #15 Skrevet 23. mars 2011 HI her:) Ok, ja så da er det mange ulike meninger her ser jeg:) De er ofte ute i bhg til lillemor, men kanskje jenta er renslig av seg, er iallefall sjelden at dressen er skitten gitt:) Men nå blir det vel litt værre tenker jeg, med snøsmeltinga som pågår og masse søledammer.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #16 Skrevet 23. mars 2011 Til helgen tar jeg med alt, bruker det ofte i helgene også. Ellers ser jeg over dress og regntøy hver dag ved henting samt tar en titt i tørkeskapet. Er det noe skifttøy som skal vaskes henger det i en pose i garderoben. Alt skifttøy går jeg gjennom 2-3 ganger i året.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #17 Skrevet 23. mars 2011 Kommer ann påhvor gammelt barnet er også. De minste er ofte renere i yttertøyet, mens innetøyet er flekkete. Motsatt hos de som er eldre.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #18 Skrevet 23. mars 2011 Sjekker skiftekorga i barnehagen hver dag, og supplerer om det mangler noe. Dressen trenger ikke å vaskes hver uke selv om barnet mitt går i friluftsbarnehage og er ute hele dagene uansett vær. H*n leker rett og slett ikke i gjørmehull og skitne steder. Jeg sjekker dressen hver dag, og vasker den når jeg må! Det er ikke bra å vaskedressene for ofte heller da det ødelegger stoffet og gjør den mindre vanntett og motstandsdyktig.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #19 Skrevet 23. mars 2011 Dette stemmer ikke bestandig. Når sønnen min begynte i barnehagen når han var 1år, var alt av klær møkkete hver dag, fra innerst til ytterst. Stort sett var det fordi han hadde sittet i søledammer hele tiden de var ute sånn at alt av klær hadde blitt vått. Nå er han eldre og selvom klærne stort sett er våte på denne tiden av året, så er ikke alt av klær så våte. Møkkete er de ikke alltid selvom de er våte, så det er ofte jeg bare henger dress/regntøy til tørk og tar det med tilbake igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå