Maia&Mathias <3 Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Er jo en jungel der ute og er skikkelig usikker på hva jeg skal velge... Var inne på Bånsull igår og kikka på ei lommeslynge der. Virka veldig grei og enkel å bruke. Virka litt deilig å slippe de knutene og alt stoffet, spesielt siden jeg skal ha baby i juli (veldig varmt med mye stoff?). Men har jo ikke peiling på om det er noen bakdeler med sånn lommeslynge da! Det jeg vet er at jeg virkelig trenger ett eller annet å kunne bære babyen i, har en på 2 år og trenger de armene jeg har for å hjelpe han med diverse spesielt siden pappaen jobber offshore og er borte 2 uker om ganga... Tips og erfarigner settes utrolig stor pris på!! Er det noe spesielt jeg bør tenke på før jeg velger?
snorkfrøken* Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Hadde lommeslynge forrige gang, funka greitt nok helt til å begynne med, men hang litt etterhvert som babyen ble tyngre, mulig jeg hadde feil str. på slynga. Vil sterkt anbefale Mei Tai bæresele, veldig enkel å ta av å på, ikke langt "skjerf", men sele som man knytter rundt livet og bak på ryggen. Sitter godt på kroppen, og babyen sitter veldig fint. Kan brukes fra nyfødt, mener jeg, kjøpte min først etter 2 mnd, da var den perfekt i hvert fall. Selges i diverse nettbutikker, jeg kjøpte min på www.babyhawk.com. Kjapp levering, både babyen, pappaen og jeg var veldig fornøyd med selen. Har lånt den bort til andre, som også elsket den, såvidt jeg fikk den tilbake når jeg nå snart trenger den igjen. Sjekk ellers tettinntil.no. Det er en jungel der ute! Er nok mye smak og behag, selv er jeg ikke noe glad i babybjørn, f.eks., synes babyen "henger utenpå" og det blir tungt å bære. I Mei Tai-en kan jeg bære lenge uten problemer. Lykke til med valget og bæringen!
Maia&Mathias <3 Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2011 Tusen takk for svar! Førstemann hadde veldig vondt i magen og ville ikke ligge i vogna, så brukte babybjørnen aktivt de første månedene. Kunne virkelig ikke gå noen steder uten den. Har jo hørt at det ikke er bra for babyen å sitte i sånn babybjørn for lenge om ganga, så var derfor jeg tenkte å prøve ett sjal eller et annet bæretøy denne ganga. Tror jeg må ta meg en tur på tettinntil.no og kikke litt der ja..
Maia&Mathias <3 Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2011 Noen fler som har erfaringer? Er det noen sjal eller seler som er litt luftige? Babyen kommer jo på sommeren og blir jo fort veldig varmt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå