Gå til innhold

Noe av det teiteste jeg hører er "jeg kan ikke lage mat jeg"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dersom du kan lese, kan klokken og forstår mengdemål, ja da kan du lage mat.

 

At man ikke har interessen for det er greit nok, men voksne mennesker som ikke er analfabeter kan lage mat hvis de gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal jeg fortelle deg noe morsomt Zoulfire? Det er ikke noen plikt å bruke tid på innlegg man ikke finner interessante :) Tadet med deg, virker som om det var et råd du trengte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig KAN de fleste lage mat om de vil. Og mange kan nok lage mat om de bare tørr å prøve. Og flere burde prøve.

 

Men å lage mat er en treningssak, selv med oppskrifter og ikke alle føler seg trygge på å lage mat, i alle fall ikke på å lage mat til flere personer. Det er ikke alltid så enkelt som å følge en oppskrift.

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel. Det der blir for dumt. Da regner jeg med at du er flink til å scrappe (regner med du har saks og papir), flink til å sy (du har jo to hender i tillegg til oppskrifter), flink med interiør og dekorering (du har jo øyner så da evner du jo å se hva som er pent) og ikke minst at du er god i sportslige aktiviteter (du har jo både føtter og armer så forholdene ligger jo til rette)!

 

Er det virkelig så vanskelig å forstå at matlaging er som med alle andre hobbyer??? Liker man det så blir man flink til det. Matlaging er noe jeg gjør for at familien min skal få næringsrik mat i kroppen, ikke for at smaksløkenen deres skal få en "utavdegsjælopplevelse". Interiør derimot er jeg over snittet glad i og flink til, men jeg går da ikke rundt å kritiserer andre for at de ikke er like flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle kan lage mat om de følger oppskriften. Men hvor flinke dem er på kjøkkenet er en annen ting. Jeg er en kløne på kjøkkenet. Jeg kan lage mat, men søler noe helt sinnsykt. Og noen ganger blir ting overkokt, mens jeg gjør en annen ting. Det er vanskelig å balanserer det, syns jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kunne lage mat er ikke det samme som å være flink til det. sammenligningene din er derfor helt på trynet teite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen oppskrift i verden er detaljert nok for min samboer. Han kan ikke koke poteter engang. Han tar den største kaserollen han finner, fyller den til randen med vann, koker opp vannet og prøver deretter å legge potetene oppi....der det selvsagt ikke er plass til poteter, den er jo stappfull av vann!

 

Bare så det er sagt; samboeren min er høyt utdannet og veldig boksmart og snill og alt det der, men hverdagslogikk kan bli litt vanskelig i blant.

 

Kanskje han haddeklart å lære seg å lage mat tilslutt, men å si at alle kan lage mat....nope, det må læres, som alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det teiste jeg hører er andre som på død og liv skal legge seg bort i hva andre gjør! Og ikke minst fortelle dem hva de skal gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at ingen fortelle rnoen hva de skal gjøre i denne tråden da!

 

Gratulerer, du vant prisen for dagens mest meningsløse svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Det er på nivå med å si at "jeg kan ikke rydde eller vaske". Noen ganger ser det ut som om jeg ikke kan, men det er bare fordi jeg ikke gidder. Sån er det med matlaging også, man kan hvis man gidder forsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall kan jeg ikke begripe hvorfor man trenger utdannelse for å bli kokk!? Eller baker!? Det er jo bare å følge oppskriften!?

 

Det er ganske mye som ikke står i oppskrifter og som man bare må vite. For mange er dette selvfølgeligheter, for andre er det faktisk ikke det. Da er det ikke "bare å følge oppskriften".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe av det teiteste du har hørt, HI??

 

Hm...ikke så verdensvant, hvis det er noe av det mest sjokkerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...