Gå til innhold

Nav dama eller andre med peiling,VÆRSÅ SNILL å ta en titt her...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er hjemme i permisjon med min sønn,og har blitt gravid igjen. Min permisjon går ut i midten av april,og jeg er da nesten 30 uker på vei med nummer 2.

Jeg bad arbeidsgiveren min om ulønnet permisjon frem til sommeren,da jeg gikk ut i permisjon med guttungen. Så er ikke ventet tilbake på jobb før sommeren,men det skjer jo ikke da jeg har blitt gravid igjen.Har en jobb som uansett hadde vært umulig for meg å begynne i såpass sent i svangerskapet,da det er mye tunge løft og gåing. Fikk svangerskapspenger med forrige mann.

Mitt spørsmål er da,hva gjør jeg nå? Har jeg rett på nye permisjonspenger? Var hos legen i dag på kontroll,og nevnte dette for han,han sa han ikke visste og at jeg måtte snakke med NAV.

Men han trodde jeg måtte ut i jobb i 14 dager for å få krav på sykepenger,men det blir jo litt vannskelig da min arbeidsgiver ikke forventer meg før til sommeren.

Ble kronglete forklart det her,men håper noen skjønner og tar seg tid til å svare.

Vet at det letteste er å bare ringe nav selv å høre nå,men jeg gruer meg så fælt for å gjøre det :( så tenkte jeg skulle høre her først om noen visste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett på foreldrepenger så det trenger du ikke stresse med. Det er jo bare 7 uker til neste permisjon begynner og foreldrepenger gir opptjening til nye foreldrepenger.. Sykepenger tror jeg ikke du har krav på i og med at du ikke hadde planlagt å gå ut i jobb etter permisjonen uansett, du har jo sånnsett ikke et inntektstap etter permisjonen er over... En mulighet du har er jo å starte permisjonen for nr 2 tidligere, man kan starte den opp til 12 uker før termin, men mister da selvsagt tid sammen med babyen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Men kan jeg være i ulønnet permisjon fra jobben (som var planen) frem til sommeren,og så begynne i lønnet permisjon med nestemann igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...