Gå til innhold

En jeg kjenner som fikk sitt første barn i januar greier ikke helt foreldrerollen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

--Nå har hun begynt å gi tynn grøt. For baby er sulten

 

--Hun driver med at babyen skal roe seg selv, og la tidlig baby på eget rom for å roe seg selv, og gråt seg i søvn, i halvtime til en time. Sier at baby har fått mat, fått bleie og ikke trenger noe mer.

 

--Hun sluttet å amme etter en mnd.

 

--Hun vil ta baby med på babysvømming.

 

--Hun vil på fylla.

 

Jeg får vondt inni meg, men vet ikke hvor mye jeg skal blande meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oioi.. Her var det noe merkelig.. Hvorfor mener du at man ikke greier foreldrerollen helt om man slutter å amme etter en måned? Og babysvømming er såvidt jeg vet bare positivt for barn. Og når babyen er født i januar er det jo allerede 2 snart 3 mnd gammel.

Hva er det så galt med å ville dra ut sammen med venner? Så lenge hun får seg barnepasser.

 

De to første punktene var forøvrig mer urovekkende, de andre kunne du droppet.

 

Hilsen en som ammet til baby var 5 mnd, ikke tok baby med på babysvømming og ikke ville på fylla (har enda ikke vært på fylla, barnet er ett år).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge baby på eget rom er det ikke noe galt i. Men at hun lar babyen ligge å gråte, det er noe helt annet. Om hun slutter å amme etter 1 mnmd, er ikke noe du har noe med.

 

Ellers høres det ut som hun trenger veiledning. Barnevernet var litt vel drastisk, be henne kontakte helsesøster/ du kontakter helsesøster for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--Nå har hun begynt å gi tynn grøt. For baby er sulten

*Dette har ikke du noe med å gjøre

 

--Hun driver med at babyen skal roe seg selv, og la tidlig baby på eget rom for å roe seg selv, og gråt seg i søvn, i halvtime til en time. Sier at baby har fått mat, fått bleie og ikke trenger noe mer.

*Så lenge hun går inn til baby å sjekker jevnlig, så ok.

 

--Hun sluttet å amme etter en mnd.

*Mange velger flaske. Det er ikke omsorgsvikt!

 

--Hun vil ta baby med på babysvømming.

*så BRA (hvor er hodet ditt, HI?)

 

--Hun vil på fylla.

*HVa så om hun vil det?

 

Jeg får vondt inni meg, men vet ikke hvor mye jeg skal blande meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta babyen med på babysvømming er de et godt tegn og noe alle burde tenke på. Og babysvømming kan de delta på fra de er 7 uker.

Så hvorfor du har med det på list kan ikke jeg skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen barn ER sultne på mat selv i en alder av 2 mnd.. (ikke første jeg har hørt som gjør det... )

"Alle" pedagoger sier at barn må lære seg å roe seg ned selv... så det kan hende hun kun følger det hun har lest i div. barnebøker.

Mange kan ikke amme lengere, og kun i norge amming er "helliggjort" I Nederlandske aviser stod det forleden dag at amming ikke er bra for noe... der får mange melkestoppende tabletter rett etter fødsel, barna lever opp fordet om..

Hun er vel ikke den eneste som ønsker å ta seg en bytur... Mange gjør det selv etter de har fått barn, og så lenge de finner en fornuftig barnevakt ser jeg ikke noe negativ i det.

 

Slutt å vær så himla bekymret for alle hele tiden!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva ammeslutt har med dette å gjøre?

Er også mange som drar på byen, bf er vel da hjemme med babyen?

Du sier grøt, mener du velling? Litt tidlig ja, men grunn til å melde?

 

Eneste er at babyen ikke skal gråte seg i søvn, og litt tidlig for babysvømming:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo hende at hun har fått gode råd ang hvordan stille sulten til babyen. noen kan begynne med suppete grøt litt tidligere enn fire mnd hvis det er behov. vet det fordi jeg selv måtte det etter gode råd på helsestansjonen :)

 

vet mange som har gått på fylla noen mnd etter fødsel, har ingenting med å være gode foreldre el ei å gjøre etter mitt syn... (gjorde det ikke selv før etter 7 mnd).

babysvømming er en stor ressurs for barn og mor. oppmuntre henne til dette! jeg og mitt barn begynte tre uker etter fødselen, i varmebasseng! STOR STAS :D

 

det med leggingen er derimot i mine øyne bekymringsverdig. Ring helsestasjonen og hør hvordan du skal gå frem for å støtte henne. Kan være ulike årsaker til hvorfor hun har tatt denne metoden i bruk, og det kan hende det er det rette for de(???) .. men føler nå at jeg synes det er fryktkelig trist at babyen ikke får hjelp til å roe sg.. kritikk alene er neppe riktig vei å gå, så hør med fagpersonell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gi grøt eller å dra på babysvømming ser jeg ikke noe galt med. Å slutte å amme er heller ikke galt og det er forøvrig en privatsak som du ikke har noe med.

 

Jeg regner med at hun ikke tar babyen med på fylla og har ansvarlig barnevakt. Ser heller ikke noe galt i det om hun ikke fyller hver dag.

 

Å la babyen grøte seg i søvn er derimot ikke bra. Men du, som erfaren mamma, kan helt sikkert lære henne, og vise henne, noen triks og gi gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store bekymringen er at hun lar barnet ligget å gråte. Det er ikke greit med et så lite barn. Hun har sikkert lest for mange idiotiske bøker, og der har de sikkert myntet det på eldre barn, og det har ikke hun fått med seg.

 

De andre tingene hadde ikke bekymret meg.

 

Ta opp dette med soving. Hun trenger nok bare litt veiledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå må du trekke inn snøret, jente! Det eneste som jeg reagerer litt på er delvis punkt nr.2, men da ikke biten med å legge babyen på eget rom, for mange gjør faktisk dette fra dag en.

 

Det er ingen undergang om barnet får flaskemelk istedenfor morsmelk, for noen funker det bare ikke. Hysteri fra ende til annen! Og babysvømming er vel sosialt for både mor og barn.

 

At hun vil på fylla, er vel hennes sak, om hun har noen som hun stoler på som kan være barnevakt. Jeg var på "fylla" som du så pent sier når baby var 6-7 uker. Min mor var barnevakt og det gikk HELT fint. Deilig og endelig få slappe av litt etter 10 mnd graviditet og uker med kolikkbarn.

 

Nei, om du ikke har bedre argumenter, synes jeg du skal passe på deg selv jeg! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på fylla 1 mnd etter gullet mitt var født, jeg ammet ikke i det hele tatt!!! Ring barnevernet for meg også i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min fikk litt tynn grøt da han var 3-4 mnd, da det ikke var nok med mme og han ikke kunne få over liter i døgnet

 

Lot gutten ligge på eget rom fra han var 3 mnd, han sov natten igjennom, og istedet for at jeg skulle våkne hele tiden når han lagde lyder i søvne, så var det bedre at jeg også fikk en hel natt søvn og var opplagt på dagen. Lot han aldri gråte deg i søvn, dette fordi han aldri gråt når jeg la ha. Ja jeg har vært veldig heldig med gutten min og søvn.

 

Jeg å amme 2 ganger. Men pga av sykdom hos meg under barsel og sterk medisinering mistet jeg melka da jeg ikke fikk lov å amme på 14 dager. Pumping hjalp ikke for å opprettholde.

 

Babysvømming er jo anbefalt.

 

Kanskje hun trenger barnevakt en kveld og komme seg litt ut blandt venner, ikke noe galt i det.

 

Skal man melde til barnevernet for slike ting, så tror jeg vi trenger veldig mye større bemanning i BV i norge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--Nå har hun begynt å gi tynn grøt. For baby er sulten

Barnet er sulten skriver du jo selv. Det er begrenset hvor mye MME et barn som ikke ammes skal ha, og dersom hun da har begynt med velling/grøtsupp så er det da ikke no i veien for det? Dersom alternativet er at barnet får for mye MME eller for lite mat?!

 

--Hun driver med at babyen skal roe seg selv, og la tidlig baby på eget rom for å roe seg selv, og gråt seg i søvn, i halvtime til en time. Sier at baby har fått mat, fått bleie og ikke trenger noe mer.

Denne delen likte jeg ikke, her bør hun få rådgivning. Det er ikke bra for barnet å gråte seg i søvn når det er så lite.

 

--Hun sluttet å amme etter en mnd.

Kanskje det ikke gikk mer? Dette har ikke du noe med.

 

--Hun vil ta baby med på babysvømming.

Så bra! Babysvømming er greit fra 6 uker etter fødsel, og jeg beynte med snuppa mi da hun var 9 uker. Det var helt fantastisk og hun er fremdeles, 4år etter en liten badenymfe, som dukker, kan svømme og er trygg på seg selv i vannet.

 

--Hun vil på fylla

Er aldri du ute? Jeg vet at jeg er ute når jeg har mulgihet, det er ganske moro. Og selv omm barent nå bare er 2-3 mnd, har hun jo vært avholds i 9 mnd før det også. Kanskje skjønne at hun vil en tur ut:)

 

Jeg får vondt inni meg, men vet ikke hvor mye jeg skal blande meg.

Du er negativt innstilt og bør kanskje revudere hele vennskapet?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKJØNNER DERE IKKE AT DETTE BARE ER TULL??????

 

INGENTING som er nevnt over er noe spesielt rart å gjøre når ungen er snart 4 mnd!!!

 

Herregud, babyen ble da født i januar, det er da ikke noe rart å gi litt tynn grøt e.l. da. Og ammeslutt etter 1 mnd - krise krise liksom....

 

Mye av det hun skriver om har jeg selv gjort med mine 2 jenter. Min eldste jente er snart 4 år, helt normal og frisk som en sprellende fisk. Ingen skade skjedd selv om hun fikk grøt tidlig, jeg sluttet å amme ganske tidlig, gikk på babysvømming og hun av og til gråt seg i søvn.

 

HI prøver å provosere, og trekker frem typiske diskusjonstema på DIB

 

(babysvømming kan du i prinsippet begynne med etter ca 6 uker, til info)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--Nå har hun begynt å gi tynn grøt. For baby er sulten

- det er jo litt uheldig, men ikke farlig

 

--Hun driver med at babyen skal roe seg selv, og la tidlig baby på eget rom for å roe seg selv, og gråt seg i søvn, i halvtime til en time. Sier at baby har fått mat, fått bleie og ikke trenger noe mer.

- Begge gutta mine lå på rom fra dag en.

- Men det å la babyen grine så lenge syns jeg ikke noe om!!

 

--Hun sluttet å amme etter en mnd.

- Mange som gjør det av forskjellige grunner

 

--Hun vil ta baby med på babysvømming.

- jeg hadde gutten min på babysvømming, sammen med mange andre

 

--Hun vil på fylla.

- jeg var på fylla 7 uker etter fødsel.

 

Jeg ser ikke noe spesielt farlig med dette, hilsen førskolelærer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er bekymret for barnet ville jeg sendt en bekymringsmelding til barnevernet, men utifra disse punktene over er det vel kun det at babyen ligger alene og gråter og et det er noe tidlig å begynne med grøt som er noe å bekymre seg for.

 

Vet jo ikke hva du ser, men du kan ha rett i at hun ikke er til stede for babyen sin og det ville jeg også reagert på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...