Gå til innhold

Hvordan ville dere følt det i denne situasjonen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er tre søstre, og i går fikk jeg vite at de to andre og mamma skal til syden. Ble visst bråbestemt, men føler meg veldig utenfor...

Hvorfor spurte de ikke om jeg ville være med?

 

Fikk en mld fra søsteren min at de tenkte at jeg sikkert ikke hadde råd, siden jeg er alenemor og har hatt litt mye regninger siste tiden..

greit det!

 

Men så får jeg vite at mamma betaler turen for de to, og da blir jeg egentlig bare enda mer skuffet..

 

Skal spise middag med dem i dag, men vet ærlig talt ikke om jeg orker.. kommer til å bare bli snakkende om turen osv osv...

 

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Under disse omstendighetene hadde jeg blitt sur.

Hadde de derimot betalt selv hadde jeg ikke blitt. det.

 

Kanskje du får en hyggelig invitasjon på middagen i dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt uber skuffet over en sånn forskjellsbehandlign!!

Hadde nok gått på middagen bare for å fortelle hvor skuffet jeg var, er en ting at de tror du ikke har råd, men er jo lov å tenke seg litt om, og bare bli spurt for så å evt takke nei selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt kjempe lei meg.

 

Såpass lei meg at jeg hadde sagt ifra faktisk, kanskje ikke rett ut, men jeg ville hintet på en måte som gav de dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er de to andre søsknene dine da?

 

Er de unge, bor hjemme og fremdeles forsørges av mamman synes jeg det ergreit at hun betaler for de og ikke deg. Du har jo gått et steg videre, flyttet for deg selv og stiftet familie.

 

Er de like langt i livet som deg synes jeg det derimot er urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre de har tenkt å overraske deg på middagen i dag og si at de SELVSAGT har bestilt tur til deg også, er dette rett og slett grusomt gjort. Hvis de ikke forstår det, har de jo ingen empati overhodet. Jeg ville i alle fall ikke holdt dette inni meg, her må du ta mot til deg og si at du føler deg urettferdig behandlet. Stakkars deg! Det er fra sine nærmeste en skal få det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt virkelig skuffet og lei meg.

 

De kunne spurt deg uansett! Hvis det er sånn at din mor betaler for hjemmeboende barn, kunne hun i det minste gitt deg tilbud om å være med, men at du måtte betale sjøl.

 

Jeg syns du skal ta det opp med de, men jeg skjønner godt det er vanskelig. Jeg hadde sittet der og tutet;)

 

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det syns jeg var fryktelig urettferdig!! Spesielt siden moren din betaler for turen deres, det er jo bare slemt gjort! Du burde si ifra om at dette er feil, og kreve en forklaring på hvordan de tenkte når de tok denne avgjørelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte før her og tok det som en selvfølge at dere var i samme livssituasjon siden du la det frem på denne måten..

 

Men er søstrene dine tenåringer som fremdeles bor hjemme er det jo naturlig at mamma betaler familieferien da, når man flytter hjemmefra begynner blir ting litt anderledes.

 

Min lillesøster som er 15 år yngre enn meg og bor hjemme skal til syden med mamma i mai, jeg har ikke skjenket en tanke at jeg ikke er invitert med. Jeg er jo voksen, har flyttet hjemmefra og sørger for mine egne ferier.

 

Men hadde mamma invitert med mine andre søsken som er i samme situasjon som meg (voksne) og ikke meg, da hadde jeg blitt såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alle mellom 25-30 år, og alle har flyttet ut fra redet.

 

Så syns det var veldig leit, og ikke minst litt urettferdig..

 

Vet at de ikke vil invitere meg når vi skal spise middag, såpass kjenner jeg dem.

Jaja, ikke noe jeg får gjort da, så de får dra og kose seg i varmen!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg kjempegodt, jeg hadde blitt kjempelei meg men ikke sagt noe.

 

Min søster som er eldre enn meg er alene og har ikke hverken penger eller mange venner, og moren min bruker å ta med henne når de reiser til syden. Det har jeg aldri reagert på. Jeg har min egen lille familie og har det bedre økonomisk enn henne. Hadde det vert noen i samme situasjon som meg hadde jeg blitt mer lei meg, ikke fordi de fikk det betalt, men fordi de ikke ville ha meg med og lurt på grunnen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom din mor og fortell at du er lei deg, at du føler deg utenfor. Spør hvorfor de har gjort det på denne måten?

 

Er det fordi du ikke har barnepass, og at søstrene dine som er gifte/samboende lar barna være hjemme med mannen?

 

Si du synest det var trist. Det fortjener hun å høre. Kommer an på begrunnelsen, men jeg hadde nok hatt veldig vanskelig for å svelge den der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...