Gå til innhold

Jeg har et problem på jobb. Vond lukt...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på et sted der jeg hjelper folk med bl.a veiledning og råd. Problemet mitt er at det til tider kommer mennesker inn på mitt lille kontor som stinker. Jeg snakker ikke om vanlig svettelukt, men om folk som ikke har vasket seg og pusset tenner på uker, klær som er så skitne at de står av seg selv osv. Jeg har i tillegg veldig god luktesans, så jeg strever virkelig. Jeg blir av og til så kvalm at jeg brekker meg ( skjuler det med å hoste).

 

Lukten henger igjen i kontoret lenge etterpå, så jeg lufter, sprayer med sånn luftfrisker som skal fjerne lukt, og det hjelper jo. Problemet er når jeg må sitte i samme rom som et menneske som lukter så ille, og allikevel ikke vise det. Jeg kan jo ikke smelle opp vinduet mens de er der! Jeg kan heller ikke si noe om at de lukter, for dette er jo åpenbart ikke mentalt friske mennesker,og jeg er ikke i en behandlerrolle.

 

Har dere noen ideer til hvordan jeg kan klare dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes da mange unnskyldninger til å ha vonduet oppe. Du har vondt i hodet etc. Vinduet kan da stå oppe selv om du har folk på kontoret ditt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å si at det er litt varmt der inne, så du må bare lukker opp vinduet en liten stund...el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta å ha vinduet åpent før folk kommer. så kan du heller lukke det hvis det ikke er ille;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du ikke har en behandlerrolle, jobber du med å gi veiledning og råd. Med det visste du vel at du nødvendigvis kom i kontakt med mange ulike personer.

 

Du får lufte og bruke luftfrisker etter besøket, men du må nok infinne deg med at enkelte stinker. Pust med munnen og prøv å fokusere på noe annet en lukt. Det blir tross alt verre hvis du tenker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg visste at jeg ville komme i kontakt med alle slags mennesker. Det jeg ikke visste var hvor vondt noen kan lukte...Selvfølgelig innfinner jeg meg med at noen stinker,det er jeg som har et problem som blir dårlig av det.

 

Jeg har prøvd å ha vinduet på gløtt ( det gjør ingen forskjell), puste med munnen, puste en annen vei, osv. Men det hjelper ikke. Jeg blir rett og slett kvalm, og har ved et par anledninger kastet opp i etterkant av møtene. Jeg gjør jobben min uansett og er blid og hyggelig, men blir altså dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en god idè, hva med å smøre en krem under nesa. F:eks tigerbalsam eller noe annet med sterk mentolatum lukt! Da lukter du kun mentolatumen vil jeg tro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! At ikke jeg har tenkt på det! Genialt, 1mor3barn&1000ideer! Tusen takk! Det skal jeg helt klart prøve.

 

HI *på vei ut i medisinskapet for å raske med seg Mentholatumen på vei til jobb*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...