Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Vi bor i blokk, og 6.15 finner naboen som bor under oss ut at hun skal skrape verandaen sin fri for sne, og det er ikke første gangen heller! Dere kan tenke dere den herlige lyden det blir av en spade som skrapes over en veranda med sne og is. En gang startet hun opp med dette på en søndag, før 7 om morgenen. Og så er det slik at de som bor under oss bor nede på bakken og har to verandaer, en som er under soverommene våre og en som er på andre siden, men to av de som bor under liker å dampe på den siden og da spessielt på morgenen, er ikke mulig å ha vinduene oppe. For da kan man bli vekt av en herlig røyklukt i fem tiden på morgenen. Skjønner ikke hvorfor enkelte ikke tar hensyn når de bor i blokk! Noen andre som har naboer som ikke liker å ta hensyn til andre enn seg selv? Hun ene damperen under oss liker veldig å klage selv på alt mulig rart, hun lagde et helvette når sønnen vår som da var 1 år mistet et lite melonskall fra vår veranda og ned på hennes veranda. Hun mente at han hadde kastet den ned med vilje for å treffe henne i hodet, mannen måtte ned å plukke opp det pitte lille melonskallet. Etterpå hørte vi henne snakke med noen andre naboer om den umulige gutten vår som hadde kastet på henne, hun overdrev så mye at det hørtes ut som om han hadde kastet en hel melon ned.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Har inntrykk av at de fleste som bor i blokk har plagsomme naboer. Tror noen bosetter seg slik for å kunne bruke tiden sin å plage andre mennesker, samtidig som de står på krava når det gjelder sin egen rett. Dette fordi de har lite annet å ta seg til og har liten omgangskrets. Nei, dere får prøve å etterhvert finne dere et annet sted å bo.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 Jeg bor i blokk selv! Her begynte naboene å bråke for en halvtime siden........... Kan komme med flere eksempler, men er !redd" for å bli gjenkjent da det ikke er så mange gravide akkurat her jeg bor:) Vi har nå hvertfall en som må ha en eller annen diagnose i topplokket, samt noen som har pusset opp i snart to år, nesten hver dag! Tør du å henge opp en lapp? Spørre styret/tillitsvalgt om mulighet for å kunne sende ut et skriv om når det er greit å bore, spikre og ommøblere? Jeg venter selv på at jeg skal våge det.. Første skritt er hvertfall at jeg har innsett at jeg ikke MÅ like alle, samt at jeg har kjøpt meg ørepropper=) Nå må jeg bare godta at de jeg ikke liker, selvfølgelig ikke trenger å like meg! Men èn dag...... =)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #4 Skrevet 23. mars 2011 Jeg bodde noen år i en blokk for sykehusansatte. Der var det ikke veldig godt isolert mellom leilighetene, så det var ikke vanskelig å høre når naboen lagde mat eller mistet noe i gulvet. Hun som bodde over meg hadde en favorittcd... i et halvt år slo hun den på kl 6.15, og jeg og de som bodde rundt henne ble vekket av " No vil æ ferra te Mexico". HØYT!. Jeg tror faktisk jeg kan den cd'n utenatt enda... Vi( naboene) snakket til henne gang på gang for å be henne om å dempe musikken, men hun skjønte aldri problemet, og hørte ikke på oss, for " det var jo så oppkvikkende med musikk om morgenen!" At ikke alle skulle på tidligvakt var ikke hennes problem, mente hun. Vi kunne jo bare sovne igjen etterpå! Tilslutt måtte vi pusse boligkontoret på henne.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #5 Skrevet 23. mars 2011 Hehe, ja det er mange merkelige naboer. Vi har fått en del historier å fortelle til slekt og venner Den dagen vi får råd til å kjøpe noe nytt så skal vi det, palnen er at om fem år har vi kjøpt rekkehusleilighet i dette område, for trives kjempe godt her. HI
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #6 Skrevet 23. mars 2011 Har også en nabo som bråker noe helt forferdelig til alle tiders døgn. Aner ikke hvor mange ganger jeg har ringet på hos dem og bedt dem ta hensyn hvertfall etter kl. 23. Men det går inn det ene øret og ut det andre. I 2 år holdt jeg ut, men så tilslutt sendte jeg inn en klage til borettslaget. Dem sendte en skriftlig klage til naboen, og etter det så har det faktisk vært stille etter kl. 23. Det er skikkelig deilig. Går og legger meg som oftes rundt 23.30 og det er stille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå