Gå til innhold

Hvorfor svetter jeg sånn om natten???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ikke hver natt men ofte, våkner av at jeg er kliss våt på bryste...hva kan dette komme av? Er i ellers fin form:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det blir klamt mellom puppene om du feks. ligger på siden?

 

Selv ligger jeg og ruller meg rundt en pute med dyner og greier all over the place.. Da er det vanlig at jeg blir varm "innerst", i tillegg til puppene som ikke får "puste":P

 

Hvis ikke kan det jo være at du lekker morsmelk (:P), har mareritt, overgangsalderen eller for varm dyne på deg? Er ikke nødvendig for min del med den verste vinterdynen lengre, hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke morsmelk, 4 år siden amming...lett fin dyne, ikke mareritt, ligger ikke på siden, og heller ikke overgangsalderen, ikke varm men gjennomvåt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. hehe.. da må det være mannen din som koser seg med deg mens du sover:p Men du er vel singel også, tenker jeg..

 

Så jeg gir meg på topp! Noen andre får hjelpe deg:D Lykke til!! Ps. Det funker alltid å gå til legen om man er bekymret. Finner de ikke et svar, så er du bare sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svetter om natten når jeg har en infeksjon liggende på lur. Ofte noe som ikke bryter ut, men har en runde med nattsvetting i stedet en stund.

I tillegg har jeg ulcerøs kolitt og når jeg har utbrudd av den svetter jeg også om natten. Det er jo en betennelsestilstand i tarmen så det er jo tydelig at jeg svetter når kroppen jobber "ut" noe hos meg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stoffskifteprolem?

Mye kaffe, te eller coladrikker?

Alkohol et inntil to døgn tidligere?

Nervøsitet?

Eggløsning/mensen?

Gravid?

 

Det kan også skyldes noen alvorlige sykdomer, men deter ikke vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg svetter også veldig om natten hvis jeg har en infeksjon i kroppen.. gjerne som det ble sagt over her, hvis det er en infeksjon som liksom ikke helt "kommer i gang".. vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.. men jeg kan gå med bittelitt sår hals f.eks i mange dager, og svetter sinnsykt om natten - så det er tydelig at kroppen jobber mot noe, men jeg blir ikke ordentlig syk (men det tyder vel bare på at immunforsvaret gjør jobben sin..) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt nattesvette siden et mislykket forsøk på anti-depressiva for to år siden... Har ikke gått over enda, så antar at det ikke gjør det heller. Skikkelig slitsomt!!

 

Har vurdert å kjøpe tisselaken så jeg ikke ødelegger madrassen :-|

Er ikke hver natt som er like ille, men noen netter er både dyna, puta, madrassen og jeg klissblaute! Godt mannen min virkelig elsker meg, sier jeg bare! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...