Gå til innhold

Spesielt (veldig i Norge) guttenavn....hva synes dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kieran, det er et keltisk navn som uttales kiieRan

 

Uttales på norsk kiran

 

en venninne ti en venninne kjenner en dama som har et barn med dette navnt.

 

synes rett og slett det var et fantastisk flott navn :)))

 

far er engelsk språklig, så naturligvis må vi velge et navn som funker på begge språk.

 

FInt eller stygt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min sønn heter det, faren er irsk, navnet kommer derfra og betyr svart.. Kieran kommer i mange varianter:

Ciaran, Keiran, Keiron, Kernan, Kieren, Kiernan, Kieron, Kierren, Kierrin, Kierron and Kiran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en Kieran, han er halvt irsk og en kjernekar. Jeg synes navnet er veldig fint. Jeg kjenner forsåvidt også en Keir (utt. kir) som jo er et alternativ, men det er jo like uvanlig som Kieran her i landet i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke veldig spesielt. Det har vært poppis navn i england nå temmelig lenge, og det begynner å bli poppois navn her også, Det er et navn som alltid er med på navnetrådene her på dib, i alle fall veldig ofte.

Men godt mulig at det er et gammelt navn, det vet jeg ikke noe om.

 

Navnet er greit, hørest egentlig temmelig bra ut, men føler vel at det gjerne er litt belastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge en av foreldrene er engelskspråkelig, så er det helt greit. Men Kieran Ødegaard, det blir bare teit.

 

Jeg vet om ei dame (som er dum som et brød) som har gitt barnet sitt et engelsk navn, så engelsk at det må uttales engelsk, og barnet har et urnorsk etternavn. Verken mor eller far er engelskspråklige, bare temmelig teite ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint! Og er absolutt ikke poppis her i Norge, enkelte tror visst det bare det er nevnt i en navnetråd her på dib.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det er samme dama vi kjenner, hehe.

 

Sønnen hennes heter det fordi faren er engelsk. De er mye i England også. Jeg liker det, men syns det er litt sært med et helnorskt barn som heter det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er veldig pent!

Er selv gift med en brite så vi har flere Kieran'er i familien :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...