Gå til innhold

Vennina mi har så mange sære regler....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun er ei fin vennine, må si det først. Er glad i henne. Men hun har så mange sære ideer om hvordan ting skal være. Det her er bare de jeg kommer på i farta, det er mange fler.

 

-datteren hennes skal ikke ha noen rosa klær

 

-ingen av barna (hun har fire) får ha klær med spiderman, disneyfigurer, pippi, sabeltann osv. Når de har fått sånne klær i gave gir hun de videre eller klipper av merkene med sånne figurer på.

 

-sønnen hennes fikk en lang skjennepreken fordi han lekte med vannpistol, hun mener at alle våpenleker er uakseptabelt

 

-den yngste sønnen hennes får ikke lov å låne lekene til storesøstera si selv om storesøstera sier det er ok, for vennina mi syns det er "feil"

 

Det er så mye mer som sagt. Jeg blir frustrert, for vi er jo mye sammen og barna våre er venner.

 

Noen råd om hva jeg skal gjøre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke dette var så sært da, botsett fra det med å ikke låne lekene.... flere som mener at våpen ikke bør være leketøy, at jenter ikke bare skal gå i rosa etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra det at bror ikke kan låne lekene til søster så var det helt greie regler og jeg skjønner ikke hva som er så sært. Og hvordan påvirker det deg at barna ikke får ha rosa klær, leke med våpen eller ha klær med Spiderman-motiv på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke dette var så sært, jeg.

Bortsett fra det med å ikke la søsknene låne hverandres leker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere er så gode venner så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke skal kunne si noe..

 

 

Jeg hadde iallefall sagt ifra om det var min veninne. Ikke på en slem måte.. Men jeg hadde kanskje sagt noe som: Herregud så mange sære regler du har! La nå gutten din få leke med lekene til søstra si vell.. etterfulgt av en latter..

 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar med litt mer også, for ser at jeg kansje ikke har forklart problemet ordentlig.

 

-hun vil ikke at vi venniner skal ta med oss mennene våre på besøk, for hun mener at barna ikke er vant til menn. Hun er alenemor da.

 

-når hun skal besøke meg og har med barna sine ber hun meg sende mannen ut om han er hjemme.

 

-om sønnen hennes (som er bestevenn med vår sønn) skal være hos oss kan ikke guttene se på tv sammen. Hennes barn får ikke se barnetv uten at hun sitter sammen med dem, for hun mener de kan bli redde.

 

-hun kjøpte en dobbelseng og jeg spurte om hun hadde fått seg kjæreste. Men hun ble sinna. Hun sa at dobbelsenga er for å ha plass til å sove med alle barna (den eldste er 8)

 

-hun liker ikke at jeg banner og det er greit nok. Men hun overeagerer så veldig. Kan gå uten et ord om jeg sier faan fordi jeg ikke tenker meg om.

 

-hun mener at frimurerne er en sekt som driver med mye kriminelt og mange overgrep. Min bestefar er frimurer og derfor nekter hun å bli med meg til foreldrene mine i tilfelle bestefar er der.

 

-hvis jeg har vært på fest eller på byen så forteller hun meg at jeg kommer til å dø altfor ung fordi jeg drikker. Jeg blir lei meg, jeg drikker veldig lite og skjelden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle nesten tro at hun har hatt en voldelig (fysisk/psykisk) møte med menn siden hun beskytter barna så mye...

 

men de første reglene er jo ikke så ille egentlig (de første du la ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med menn var rart ja, og at hun ikke vil treffe bestefaren din, samt litt overreagering når du har vært på fest.

Ellers fornuftige ting, ikke spesielt sært, men mye hun gjør som flere foreldre bør gjøre.

Som å se tv sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica

Hun er veldig firkanta, da, det skal hun ha.

 

Jeg syns det er absurd at hun skal be mannen din gå når hun besøker deg - hvis hun skal holde dem utenfor manneradius på en så stokk sær måte, får hun holde dem hjemme. Jeg ville faktisk ha svart at det bestemmer ikke du, mannen min bor her, og hvis ungene ikke tåler å observere en person av et annet kjønn en deres mor, så får dere møtes hjemme hos henne. Jeg hadde ikke gått med på noe sånt.

 

Du har også full rett til å si at hjemme hos oss lar vi barne-tv stå på når det begynner, og vil du ikke at ungene skal se det, får du hente dem før klokka seks, eller komme og sette deg der og holde dem i handa i de 35 minuttene det varer.

 

Din språkbruk har hun heller ikke noe med å korrigere, hun er ikke mora di. Men hun kan BE fint om at du ikke sier faen når ungene hører på, så de ikke lærer det. Det er rimelig. Men å gå uten et ord fordi du er "uheldig" er da mye frekkere enn å banne på feil sted!

 

Å påstå at du vil dø ung av alkohol er i beste fall feilinformert og i verste fall fjolleri. Men du bør overhøre det, eller si at det er en uriktig påstand, og at du misliker pekefingerholdninger omkring noe du gjør i forsiktig til moderat form. SMÅ mengder alkohol er sunt.

 

Du kan faktisk også tillate deg å være streng tilbake! det er da OK om du sier hva DINE regler er også, syns jeg, når hun er såpass kategorisk med sine? Hun kunne ha godt av å møte et annet verdisett som ikke på noen måte er "dårligere" enn hennes, selv om det innebærer at både barn og voksne kommer emr i kontakt med et storsamfunn som hun åpenbart prøver å beskytte familien mot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sært spør du meg....virker som tvangslidelser...hvert eneste eksempel her er jo borte i natta. Kan ikke fatte og begripe at dere andre her syns dette virker normalt/ok.... og hadde nok ikke vært venninne med hu lenge...nei virker sykt.... Men tror ikke det hjelper og si noe til henne heller, kan ha motsatt effekt faktisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sært spør du meg....virker som tvangslidelser...hvert eneste eksempel her er jo borte i natta. Kan ikke fatte og begripe at dere andre her syns dette virker normalt/ok.... og hadde nok ikke vært venninne med hu lenge...nei virker sykt.... Men tror ikke det hjelper og si noe til henne heller, kan ha motsatt effekt faktisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som fortsatt sier det er ok regler, leste dere det andre innlegget Hi la ut? om enda flere regler dama hadde?

 

Det første innlegget var ok regler bortsett fra låning av leker til søsken.

 

Hun burde virkelig få seg en liten pekepinne at noe regler kan hun faktisk ikke bestemme, som og kreve at mannen din skal ut hvis hun skal komme på besøk.

 

Neste gang det oppstår eg situasjon som slik som at mannen din må ut eller ang barnetv så får du rett og slett si ifra på en fin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0015: du bare liker å latterliggjøre andres standpunkt altså? Hadde jeg hatt en venninne som gjorde slikt hadde vi nok sluttet å omgås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror venninnen din er psykisk syk jeg. Og dette blir altfor rigid og strengt for barna hennes. Men så lenge de ikke lider noen nød, er det ikke din business, dessverre.

 

Men i DITT hus, gjelder DINE regler, det er da logisk. Der hadde jeg vært knalltydelig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen er helt klart psykisk syk. Det er veldig trist for barna hennes, i og med at hun er hovedforsørger. Om det er flere regler i denne linjen her, så vil jeg tro at minst ett av barna vil ende opp med dioagnoser når de er voksne :(

 

 

men hva jeg hadde gjort med det? har ikke peiling...mest sannsynlig hadde jeg ikke orket å forholde meg til et slikt menneske, og hadde nok vært feig og distansert meg mer og mer. Man blir jo påvirket av de man har rundt seg, og hva er vitsen med å omgi seg med gale mennesker? Hun bør ha SVÆRt gode sider for å veie opp for all den galskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende mange som synes dette var helt ok! Håper og tror dere ikke har lest HIs andre innlegg?

 

Venninnen din høres ikke helt god ut, rett og slett. Jeg hadde faktisk ikke tort å la mine barn være alene sammen med henne. Helt greit å mislike rosa klær og Spiderman (jeg misliker det selv, men lar barna mine bruke det fordi de liker det), men å nekte de å leke med hverandres leker, nekte de å omgås menn bare fordi de er menn osv - er SYKT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. Finnes jo folk som ikke liker rosa da. jeg hater den dere "du har en jente så hun MÅ jo bli en søt liten rosa prinsesse" .. Spyr av det der!

 

Jeg liker heller ikke de standard klærne med slike figurer på. Å istedenfor å bruke de hadde jeg gitt det videre, kanskje brukt de hjemme. Så det er jo bra at hun gir det videre da og ikke kaster de..

 

Rart det med lånereglene, men det får hun bestemme selv.

 

Og jeg må si at jeg faktisk syntes det er greit at noen er imot våpen;-) men litt rart det med vannpistolen.. men igjen det for hun bestemme selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...