Gå til innhold

Syns dere virkelig at regntøy er ett bra alternativ for barn i bhg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når sola skinner, og det er snø på bakken?

 

Jeg er fortsatt av den oppfatning at vinterdress med lite under er det optimale når det fortsatt er vinter, men det er sol og varmegrader i lufta.

 

Regntøy er til dager da det REGNER. Er jo sååå klamt å gå i gummiklær når sola steiker på. Og nede ved bakken i snøen er det jo fortsatt kaldt. Så skjønner heller ikke at noen på død og liv skal på vårdress da?... Vårdressen tar vi fram når snøen er borte, og bakken ennå er våt og gjørmete. Den brukes ikke mens det ennå er snø.

 

Jeg må si meg overrasket over hvor mange her som mener regntøy er helt greit og det eneste å bruke nå i finværet.

 

Her ser jeg helst at jenta mi har på vinterdress med tynt lag klær under, og cherrox.

Bor på indre østlandet og det er fortsatt 50 cm med snø og lenge til det ennå er ordentlig vår, hos oss er det ennå vinter selv om det de to siste dagene har vært + grader.

 

 

Det var forresten jeg som skrev innlegget tidligere i dag om dressen til 1500 kr som bhg velger å legge bort og heller bruke regndressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som jobber i min barnehage er ute 2-5 timer per dag med 10-20 barn. De har omfattende empiri om emnet. Jeg er bare ute i helgene med dem, og bare når jeg rekker, og kan når som helst ta inn ett eller begge barna for å skifte til tørt hvis det trengs.

 

Så nei, jeg overprøver ikke deres valg. Hvis de har funnet ut at dette er det som er mest egna for flest mulig barn i dette været, så stoler jeg på at de gjør det som er hensiktsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...