Gå til innhold

Hvilke alternativer har dere som evt ikke får bhg plass for barn født i fjor?


mamma til lillingen

Anbefalte innlegg

Vi er enda på venteliste, sannsynligvis(!) er vi på venteliste, det var det jeg fikk beskjed om da jeg ringte kommunen. Har foreløbig hverken fått mail eller brev om noe som helst, og regner med det er fler av oss som ikke har fått plass. Hva skal dere gjøre? Her jobber mannen 100%, jeg jobbet deltid før permisjonen, skal jobbe 100% et par-tre måneder i sommer, før jeg begynner på skole. Om vi ikke får plass, vurderer jeg å begynne på kveldsskole og jobbe i helgene om jeg ikke får det til å gå rundt med stipend og kontantstøtte (får man begge deler).

 

Sambo sier at i verste fall (og jeg sier over mitt lik) kan han spørre sin hjemmeværende mor om å være dagmamma. Æsj, liker ikke å tenke på at det faktisk kan være akkurat det vi er nødt til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har fått barnehageplass til vesla som er født i november, men barnehagen ligger 20 minutter unna har vi bor, og det blir helt feil i forhold til skolen min og mannens jobb... Så jeg vil bruke minimum en time i bil hver gang jeg skal levere i bhg og så på skolen, mens jeg nå kun bruker 20 minutter. Så vi er rådville å klarer ikke å bestemme oss. Itillegg går jeg å deltidsutdanning, så kun undervisning to dager i uka. Derfor trenger vi kun bhg 40 %, men vi har uansett fått 100% plass, og må betale for det uansett.

 

Vi har også muligheten til å bruke mormor til vesla, men jeg synes det er ille å være så avhengig av barnepass hos mormor + at jeg gjerne vil hun skal gå i bhg for å være sammen med andre barn (takker vi nei til plassen i august, får vi helt sikkert ikke plass igjen fra januar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår ble født februar i fjor så vi skulle ideelt sett hatt plass fra februar i år, men har fortsatt ikke fått så jeg er hjemme i ulønnet permisjon. Mannen min jobber litt ekstra og så må man jo bare klare seg med mindre penger. Vi har litt på sparekonto også dersom det skulle bli altfor ille. Jeg regner ikke med at vi får plass før hovedopptaket i august/september, så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet.

 

Jeg vet ikke hvorfor du ikke ønsker å ha svigermor som dagmamma, men du har sikkert dine grunner:) Vi har ikke noen i nærheten som kan hjelpe oss, men jeg skulle gjerne hatt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et januarbarn og et februarbarn, og ingen av dem fikk plass før hovedinntaket i august.

 

Vi løste det slik at pappaen tok sin permisjon som tidskonto, altså spredde sin permisjon utover ganske mange uker, han var hjemme to dager i uka. Jeg begynte å jobbe litt, jobbet noen helger, litt kvelder og 1 til 2 dager i uken. Brukte i tillegg min uføre mor som dagmamma noen ganger hvor kabalen ikke gikk opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...