Gå til innhold

Oi... vi skal ha koldtbord til barndåpen, og nå finner jeg ut at en gammel tante har blitt vegetarianer. Hva serverer jeg henne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hjelp meg med noe enkelt, billig og godt som kan passe inn i koldtbordsammenhengen. Helst noe som ikke-veggiser også klarer å spise, så man kan ha mer enn bare litt til henne på bordet.. Hun kan visst spise smør og melkeprodukter og sånn. Så ikke tips om noe ufattelig sært tofu-opplegg, helst.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pastasalat med soltørkede tomater, fetaost, nøtte og frø blanding osv.

 

Vegetarlasagne med squash og aubergine.

 

Grønne linseburgere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspic uten fisk, vare med grønnsaker og egg

Gresk salat med masse deilig ost

 

Når det er koldtbord kan hun ellers velge bort kjøttrettene og ta så mye hun vil av salater, garnityr og andre ting, så jeg syns det er lettere enn varmrett på en sånn dag, da, hvis man har veggisgjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tortillas, potetsalat, eggerøre, falafel, ristede og marinerte grønnsaker, dip, saus, salat, bønner, frukt, grønnsakspai, supper, risretter, pastaretter, fylte paprika, vegatertapas osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun spiser egg, så kan du lage en pai med spinat, fetaost, rødløk og soltørka tomat. Eller en med sopp og ost.

 

Om hun ikke spiser egg så kan du lage vegetarlasagne (tomatsaus, ostesaus og plater), eller vegetarpizza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

raspakaker:

 

1 egg

2 poteter

2sp mel

200 g ost (kan ha mer i hvis man vil ha mere ost i)

 

stekes som kjøttkaker og er utrolig gode :) kjøtteterne og vegitarianerne spiser det :)

 

serveres på brødskive, med eventuelt raspet gulerot eller no annet grønt du liker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo koldtbord helt knall :o)

 

Bønnesalat og gresk salat er to av mine favoritter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Dere er noen reddende engler altså. Skjelden har man vel fått bedre råd her på forumet. Tusen hjertelig takk, snille jenter, Det føles ikke så vanskelig nå. Hadde visst panikklåst meg, men ser jo muligheter nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...