Gå til innhold

Bachelor-master

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver meg her og jeg,siden det er endel av dere damer som har både bachelor og master.

Jeg har ingen utdanning og vurderer å skaffe meg det via deltidstudier.

Jeg har antagelig nok kompetanse til å komme inn på administasjon/ledelse og ta en bachelor for så å gå videre til en master.

Men,ingen kan forklare meg hva dette egentlig går ut på.Alt jeg vet er at man bruker 2 år på å skrive en slags prosjektoppgave.

Kan noen forklare meg hvordan dette foregår på en enkel måte? Slik at jeg vet hva jeg skal gjøre med fremtiden min.

Skal jeg prøve å ta disse studiene,eller skal jeg ta mindre studier og bare sanke studiepoeng? Jeg har fast jobb som jeg trives svært godt i,så det betyr ikke mye for fremtiden,men innser jo at jeg kan komme lenger med utdanning.

På forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min samboer tok bachelor i administrasjon og ledelse på UIO. Da er det tre år med fag, og det siste halvåret er 10 studiepoeng en bachelor på 30 sider. Noen studier har en bachelor på 30 poeng, så det varierer, men som oftest er de ca like lange.

Han skal levere masteren sin som han tar gjennom universitetet i Ås nå i juni.

Jeg skal også levere masteren min nå om ca 2 måneder, men i noe helt annet enn han. Vi har begge en 30 poengs oppgave. Det vil si at vi hadde fag i 3 semester, altså 90 poeng, og så skal vi skrive oppgaven det siste semesteret. Noen har en 60 poeng oppgave, så de får et år med fag og et år med skriving.

Jeg foreslår du begynner med bachelor og tar det derifra;-) Det kan jo ta en god del år å ta master på deltid hvis man ikke har bachelor fra før av. Men noen av fagene på administrasjon og ledelse er nok slik at du skal klare å lese i helger og kvelder og jobbe 100% i tillegg, men da kan nok ikke A'er være målet. Så jeg hadde kanskje prøvd meg på 30 poeng i halvåret og så heller tatt mindre hvis det ikke gikk. Men nå vet ikke jeg om det går an da, for noen fag må man jo møte opp på. jeg har ikke så mye peiling på deltidsstudier;-)

Lykke til iallefall:-) Utdannelse skader det aldri å ha!

Skrevet

Som jeg har forstått på de som har bachelor eller master,så snakkes det aldri om karakteren. Poenget blir å bestå. Ikke for å være slapp og ha lave mål,men det er kanskje mest realistisk med 2 barn,full jobb og syk mann:-S

Kan du forklare litt om hva en case går ut på? Lager man sin egen case der din mann studerer,eller får han utlevert en case?

Har blitt anbefalt å se på studier hvor jeg vil få en case utlevert,men vet jo ikke helt hva dette går ut på:)

Skrevet

hehe, for all del, jeg vil bare stå;-) samboer er myye mere seriøs, men han husker mye lettere enn meg da. jeg skerv det mere som at hvis du ikke bare vil ha a'er kan du godt ta en 100% studie ved siden av jobb, vare mere det jeg ville frem til;-)

samboer tok det for 2 år siden og da måtte de velge case selv. men de fikk en bedrift eller samarbeidspartner, husker ikke helt. (samboer sover nå så får ikke spurt). Så hele klassen hadde lik bedrift, men forskjellige oppgaver.

Han gikk forresten på offentlig ledelse og administrasjon.. var kanskje ikke det du skulle..

Skrevet

Er det offentlige ett eget valg:) Jeg er i det offentlige nå så det vil jo passe perfekt:)

Skrevet

Han gikk iallefall på offentlig ledelse og administrasjon på universitetet i Oslo. Men jeg vet ikke hvordan de er med deltidstudier, om det i det hele tatt er en mulighet. Om du kan ta det som privatist, eller om du MÅ møte opp til forelesningene. Og ikke vet jeg om du kan finne det noen andre steder enn der, men der finnes det iallefall;-)

men du kan ikke ta master innen det. da må du velge en annen retning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...