Gå til innhold

Gravid 9+1, Hva kan jeg trene?


Førstegang66

Anbefalte innlegg

Jeg har trent ganske reglemessig på helsestudio fram til jeg ble gravid, men etter det har jeg ikke turt. Har bare gått tur. Jeg har vært kvalm og manglet energi også, men nå begynner jeg å savne treninga. Trente saltrening med en del styrke og litt spinning. Jeg er litt redd for å gjøre noe galt. Noen som vet noe om hva som er trygt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trente mye før graviditeten, men de første tre månedene har jeg kun trent rolig pga kvalme og trøtthet. Nå er jeg imidlertid tilbake og det er ingen timer på treningsstudio jeg ikke tar. Jeg trener høypuls-timer, zumba, spinning, styrketimer osv, men passer hele tiden på slik at pulsen ikke blir for høy og slik at jeg ikke strekker for mye. Zumba har jeg kuttet litt ned på fordi det er jæ..... vondt å shake frontpartiet for mye (ømme bryst sier du?)! Hehe!

 

Ellers blir det masse skigåing (deltok på et skøyterenn på 4 mil på søndag) og litt jogging innimellom.

 

Jeg ba om en time med en personlig trener som tidligere hadde fått barn i uke 10 slik at jeg kunne få litt hjelp til treningen. Det hjalp veldig. I tillegg anbefaler jeg boka "trening for kule mager"!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du kan trene som før du ble gravid, bare lytt til kroppen, og tren med litt lettere vekter. Husk og puste, og det er bare og trene. Du vil nyte godt av å være i bra form både under og etter svangerskapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Takk for tipsene begge to. Jeg må innrømme at det ble dårlig med trening de første 3 mnd. p.g.a. kvalme, men nå er energien tilbake og jeg har trent styrketrening en god stund nå. Det fungerer fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...