Gå til innhold

..noen som har 4åringer (eller eldrebarn )som nekter å bæsje på do?


myboylollypop

Anbefalte innlegg

what to do!!! ?

..vi har prøvd å lokke med belønninger av ymse slag, gøyal do ring, potte med lyd, snakket mye om tema, brukt mye tid og krefter men nei.........han vil bare ikke!

sluttet med bleie når han var tre, og har så og si aldri noen uhell lengre. han sier fra når han vil bæsje men insisterer på å ta på bleie, ( bæsjer alltid hjemme), og ber om hjelp til tørk rett etter han er ferdig..er redd for at han vil bli obstipert hvis vi tar fra han bleiene, forstoppelse er jo ikke noe kjekt!!!!!!!!!

 

nei, nå mottas alle lure tips med takk!

 

helsestasjonen hadde forresten heller ingen lure råd,..sa at flere barn sliter med det samme, og at vi ikke trengte å se på det som et problem før han var vel 5 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge mine eldste var slik. Nr to ventet leenge før hun ville bæsje på do. Men tro det eller ei - på 4-årsdagen sin - med 8 familiegjester fant hun ut at hun var stor nok til å bæsje på do og siden har det gått bra.

Jeg lokket med ALT jeg kom på. Ingenting funket. Hun måtte bare få bestemme det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vi slet akkurat med det samme med vår 4åring, hun hadde vært bleiefri og tisset på do i ett år, men når hun skulle bæsje måtte hun ha bleie. Vi prøvde alt mulig - belønninger, potte, lese bøker på do - uten suksess.

 

Så, en dag bestemte jeg meg for å prøve noe helt annet. Hun kom og ville ha en bleie å bæsje i, jeg sa ok, men denne gangen skal du bæsje på badet (favorittplassen var bak sofaen tidligere). Hun ville ikke først, men jeg forklarte bare at bæsjelukt i stua var ekkelt og all bæsj og tiss hørte hjemme på do/badet. Jeg ble med henne, passet på at det ikke var så mye annet hun kunne holde på med der og forklarte at her skulle vi stå til hun var ferdig - da først kunne vi gå ut i stua igjen.

 

Hun bæsjet og når jeg tok av henne bleien ba jeg henne komme å se på mens jeg tømte bæsjen i do, så fikk hun selv dra ned å se at bæsjen forsvant. "Åhh, det var jo ikke farlig", sa hun "nå vil jeg bæsje på do" og hoppet opp på do og gjorde seg helt ferdig. Og med det var det gjort - utrolig nok! Vi kjørte rett til Toys R Us og kjøpte prinsessekjole som hun hadde blitt lovt. Stor stas!

 

Her lå altså løsningen i at hun fikk se at dette ikke var farlig - hun hadde tydeligvis noen tanker om at dette var skumelt og farlig.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...