Gå til innhold

Noen med peiling på jernmangel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tok blodprøve hos legen og de ringte idag, hadde jern nivå på 2 og lavt b12. Er ikke gravid og har ikke mensen.

 

Kan jeg slappe av og med at dette forklaringen på hvorfor jeg har vert så ufatelig dårlig form, sliten og null energi? Har vert det i månedsvis. Og vil alt raskt bli bra nå når jeg tar jerntilskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På to... oi det var lavt ja og symptomene du har hatt skyldes nok det.

Vil nok merke rask bedring når du får tatt tilskudd 2-3 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jern og B12 er to ting en får lave verdier på når en har cøliaki, da blir en også ekstra sliten og slapp.

Så går ikke nivåene raskt opp ved å bruke jern-tilskudd så sjekk dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ellers er frisk og rask og har et allsidig kosthold, hadde jeg ikke slått meg til ro med å ta jerntilskudd og sprøyter med B12 og det var det. Hadde det vært meg, ville jeg hatt en utredning for å finne årsaken til mangelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

Føler meg jo aldeles ikke frisk og rask siden jeg er så sliten, kvalm, ingen matlyst men konstant sulten, svimmel, hodepine og er omtrent uten hukomelse. Hver dag handler om å overleve til sengetid for ungene. Har 3 gutter under skolealder, og jobber på småbarnsavdeling i barnehage.

 

Er det sykemeldingsgrunnlag? Har ikke vert til legen med det før nå, og han ringte å ga resultatene over tlf så har ingen ny time. Alle på jobben sier at ja det er slitsomt med 3 tette. Jeg tenker at dette er jo et valg jeg selv har tatt å få de så tett, og kan på en måte ikke sykemelde meg da? At de tror det er bare forde jeg ikke taklet å få de så tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jernnivå på 10 da jeg var gravid, og var ganske sliten og svimmel..

Er det noen forskjell på 10 og 2 sånn sett? Blir man mer sliten det mindre jern man har? Eller er man like sliten siden man mangler jern uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...