Gå til innhold

Nrk1 nå. Kari-Ann Volden.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det syns jeg og..

Grusom situasjon!

Du som lurer på hvem det er, google henne, så finner du masse informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brennpunkt? Da kommer det til å være på Nett-TV.

 

Brennpunkt tar opp plagsomme problemstillinger. Så det kan vel bli et pressmiddel overfor politikerne.

På den annen side har det vært andre Brennpunkt som politikerne har ignorert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nok er nok, tror ingen andre i Norge med vettet i behold ville gjort det samme igjen.

 

Brennpunkt ja..

 

Syns dem tar det opp på en veldig profesjonell måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen...Barnekonvensjonen brukes mot disse stakkars 2 små!!!

Trodde den skulle beskytte barn jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig imot at hun skulle komme til Norge jeg og - til jeg så programmet nå. La henne være eksempelet som ingen vil følge og la henne komme hjem med disse to nå.

Grunnen er at India har laget nye regler for pass-utstedelse for Norge etter Volden-saken. Så ingen andre fra Norge kan gjøre slik som hun mer.

Man må søke og få pass fra den Norske Ambassaden til barna FØR fødsel nå. Er det noen luringer som prøver seg er iallefall barna sikret indisk statsborgerskap og blir indere. - Isteden for ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins en masse barn i verden jeg syns synd på. Disse er to av dem.

 

Dama har ødelagt for dem, og jeg kan ikke synes synd i henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er imponerende at India før Norge er seg sitt ansvar bevisst i kampen mot statsløshet. Norge som har gått inn i internasjonale konvensjoner og forpliktet seg til å jobbe mot stasløshet.

Go India, sier nå bare jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden ei venninne av henne gjorde nøyaktig det samme året før, så skjønner jeg at hun trodde det skulle gå for henne også.

 

Jeg synes hun skulle få komme til Norge med barna, neppe noen andre som prøver å gjøre som henne etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fokuserer på søknaden om innenlandsadopsjon som Volden sendte til Buf-etat, men det må vel ha foregått andre ting i tillegg?

 

Hvis dette er den eneste søknaden Volden har sendt, bør hun finne ut hvem som har ansvaret for å gi barn statsborgerskap.

 

Det er vel forståelig at denne saken ikke gjelder som innenlandsadopsjon siden barna aldri har vært i Norge.

Når det er sagt, synes jeg synd på Volden og håper dette ordner seg. Likevel ble det fokusert for mye på hva barn gir, og ikke på voksne bør forsøke og tilrettelegge for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd på barna og håper de kan få komme til Norge og bli adoptert av snille og gode mennesker som ikke setter seg selv, sine ønsker og sine egoistiske drømmer foran velferdet til barna.

 

Volden er det ikke synd på i det hele tatt. Det er HUN, og ingen andre, som har sørget for at disse to barna går igjennom dette. Måtte den dama ALDRI få ansvaret for barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen medlidenhet til volden. hun har løyet i papirene om barnas opphav, løyet i media om barnas opphav og attpåtil klart og ordnet seg for en periode norsk statstøtte på barna pga feil informasjon.

 

det er kjempe synd i barna ja, utrolig trasig at de er i den situasjonen de er i nå, men volden gidder jeg ikke å ofre en "snill" tanke en gang. har fulgt litt med i media på henne der den norske stat får skylden i all krøll mens hun skal være skyldfri.

 

latterlig hele greia, hjelp ungene men ikke hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som reagerer på de enslige mennene på 47 og 48 år som reiste til India og bestilte barn? Jeg reagerer iallfall på det.

 

Når det blir tvillinger har tvillingene iallfall hverandre, men kanskje ikke så greit i lengden for den som er enebarn av en 47 år eldre mann, uten mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

00:24 : Disse mennene bruker ofte egen sperm og blir da biologisk far til barnet.

 

Volden har ingen biologisk tilknytning til barna, hun har løyet, hun har lurt og hun har forsøkt å omgå loven fordi hun ønsker seg barn, men tenkte hun noengang på barna hun satte i en vanskelig situasjon? Nei, det gjorde hun ikke for hennes ønske var det viktigste for henne.

Skammelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at disse eldre mennene er biologiske fedre, men det gjør meg ikke mindre kritisk.

 

Kari Ann Volden så ikke for seg dette, så hun var vel naiv. Hun sa at det ikke stod noe i loven om surrogati. Det gjør det ikke heller, men det står jo noe om eggdonasjon og hvem som regnes som barnets mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

00:16 er forresten i mot denne slags handel... surrogati der ei venninne eller slektning bærer fram barn for å hjelpe slektningen eller venninna blir noe annet. men å leie? nei, da er man over på handel av barn i mine øyne. om de er "hel kjøpt" som volden gjorde eller "halv kjøpt" som flere gjør blir det samme. kjøpt er kjøpt, og leid er leid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig var hun klar over dette, men hun trodde hun kunne omgå loven.

 

At du er kritisk til at mennesker får biologiske barn er litt merkelig når du samtidig ikke er så kritisk til at noen kjøper seg barn de ikke har noen tilknytning til og forventer å få ta barna med til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0035:

Hvis en 48-årig fyr klarer å score en dame, som blir gravid, kan han bli far. Om han ikke er kjæreste med henne på noe tidspunkt kan han fortsatt bli far, og om dama ikke har hovedomsorg for barnet, kan han bli enslig far. Det er på det nærmeste som med en fyr som befrukter en surrogatmor: at han er faren kan du faktisk ikke ta fra ham, enten du misliker tanken på alenefedre eller ikke.

 

Kjæresten min levde i flere år aleine med barnet sitt, fordi han og mora skilte seg da gutten var ca 5. Han møtte alle mulige merkelige reaksjoner fordi han bl a krevde barnetrygd og diverse andre ytelser øremerka enslige foreldre (for de er oftest mødre...) Men både faren, mora og gutten var enige om at det var slik de skulle leve, han var aller mest knytta til sin far, og det visste også de voksne.

 

Enslig eller ikke var faren en glimrende omsorgsperson (noe som nå kommer mine unger til gode!) og jeg ser ingen grunn til at det skal være noe gunstigere å være det eneste barnet til en enslig mor enn å være det eneste barnet til en enslig far. Å være enebarn er vel uansett litt mindre morsomt enn å være tvilling, men de aller fleste er IKKE tvillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en "fyr klarer å score ei dame", er jo ikke barnet uten mor. Da finnes det ei mor et sted.

I disse surrogat-tilfellene er jo mora utradert fullstendig, i og med at moras rolle fordeles på mange personer.

 

Slik det er nå kan en pensjonist finne ut at han vil ha en arving, og kan betale for å få denne fra India. Han kan til og med sende en advokat til India for å få ordnet dette, går jeg ut fra. Mens han selv sitter på aldershjemmet, for å sette det litt på spissen.

Disse surrogatklinikkene har ingen etiske retningslinjer, virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...