Gå til innhold

Åndelig livssyn?


Gloria **

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Finnes det noen åndelig/ spirituelle mennesker her? Vi er (nesten) alle gravide her og på vei i mot et helt nytt liv, enten vi venter vårt første eller fjerde barn. For meg så vekker det alle 'de store spørsmålene' og mer til.

 

Har vært på flere mammaforum på net og synes det er så rart at vår indre overbevisning i forhold til 'noe høyere' ikke blir diskutert. Noen som er enige med meg? Trostilhørigheten er absolutt ikke et tema i lunsje for eksempel, det vill vært sosialt selvmord der jeg jobber, hehe.

 

For å snakke for meg selv så opplever jeg det spirituelle, der 'det hinsidige' møter det menneskelige som noe av det viktigste og mest berikende i livet mitt. Jeg har venner fra flere trosretninger (kristne, bahai, muslim) og elsker å prate om dette. Selv tilhører jeg ikke èn trosretning, eller èn lære. De fleste trosretninger peker den samme veien og for min del blir det galt å velge en tro, en lære. Jeg tror på noe guddommelig, og jeg tror på meg selv og elsker livet. Mediterer (nesten) regelmessig og leser det meste om de store verdensreligionene, esoterikk, mytologi og kabbalah.

 

Flere som vil dele sine indre overbevisninger? :)

(Pliiis la oss være åpne, undrende, inkluderende og slippe syteinnlegga. Vet det finnes en livssynsforum men der er det dødt. Det undrer meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...