Gå til innhold

føler du at du må på noe slags vis bevise noe for andre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

rotete overskrift... MEN, jeg vil bare se om det er andre som føler de må bevise noe ovenfor andre av en spesiell grunn? :)

 

jeg føler at jeg alltid må ha et perfekt hjem, et perfekt forhold , perfekte barn (rene og pene til alle tider) og et GODT humør all the time... ;)

for hvis ikke jeg har dette, så ser folk på meg med et medlidende blikk og sier; stakkars.... slik går det når man får barn i den alderen der, skjønner godt det blir sånn da!

 

jeg er så lei... så lei av at folk alltid må se på meg (oss) med kritiske øyne!

her er det hormonene som har skrudd seg på for fullt, og jeg bare MÅTTE skrive dette . egentlig for å lette litt på trykket ;)

 

jeg er en ung mor som dere kanskje skjønner ....

 

men er det noen andre her som føler at de alltid må bevise noe for andre? gjerne av andre grunner? :)

eller er det kanskje jeg som er litt for usikker på meg selv...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror du er usikker på deg selv gitt! Du skal da ikke bevise noe ovenfor andre folk.Du skal være en gofd mor for barna dine,IKKE være en god mor for å bevise at du takler det.Du skal ha rene og pene barn fordi det er den standarden du faktisk vil ha på barn og hjem,ikke for å bevise noe for andre.

 

men vær forsiktig med hva du TROR andre mener om deg, det kan hende du bekymrer deg uten grunn og at folk ser opp til deg istedet for ned på deg.

 

lev livet som DU vil,ikke som du tror andre vil at du skal leve livet ditt:)

 

fordi du er en ung mor så skal ikke du være supermor fordi,vi andre litt eldre mødre har sure dager,skitne hjem og prim-rundt-munnen barn vi også,vi krangler med mannen og går og surrer i bukser med knær på.husk det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for oppløftende ord! det var de virkelig...

 

ja, jo jeg forstår jo det. jeg VET jo det egentlig. men det kan være jeg har vært borti "feil" folk, for de har sagt dette til meg :) så jeg VET at de tenker det.

 

vi har nettopp kjøpt et stort hus og jeg må ærlig innrømme at jeg savner å bare vaske EN etasje! nå er det to stuer, to bad , mange soverom og et dobbelt så stort kjøkken ;) hehe... og vi elsker å ha besøk av familien, og jeg føler et press på at det alltid skal være fint og ryddig. ikke alltid så lett med 2 barn da :)

 

men tanken bak dette var at jeg "må" være supermor for at folk skal tenke ; ja se der du, de KLARTE det jo faktisk. jeg har ikke noe negativt å si om dem!"

 

jeg er nok ganske usikker på meg selv, pga kommentarer jeg fikk da jeg gikk gravid og gikk på videregående. og jeg har et ekstra sterkt ønske om å bevise for alle de som snakket stygt og nedlatende at dette klarer jeg faktisk!

 

HI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette bare har med alder å gjøre. Jeg er 38 år og føler absolutt at jeg må "bevise" at jeg har kontroll på livet mitt.

 

Det er vel helst der vi er redde for å ikke strekke helt til, eller hvis vi har andre i vår nære omgangskrets at vi føler at vi må bevise noe. Jeg er ikke redd for å virke dum fordi jeg vet jeg er smart, om du skjønner. Jeg er ganske avslappa på det der med "rene barn", men jeg føler at jeg må bevise at jeg har mange gode venner, finner på masse gøy i helgene og stimulerer barna med interessante opplevlelser.

 

Men jeg har også lært meg at man ikke skal sammenlikne seg med de som virker "perfekte", det blir man bare nedfor av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er mulatt, og føler jeg må bevise for folk at jeg er norsk. Jeg unngår å sitte ved siden av innvandrere på bussen, i frykt for å bli tatt for å være en av dem. Jeg kan finne på å late som jeg snakker i telefonen på gata, for at folk skal høre at jeg snakker flytende norsk.

Jeg er veldig opptatt av å markere slektstilhørighet, hvilke landsdeler og bygder slekta mi kommer fra, bunader osv.

 

Jeg er overviktig, og føler jeg må bevise for folk at vi spiser sunt, og at jeg ikke propper i hverken meg selv eller ungen min usunn mat.

 

Jeg er ung mor og student, og føler jeg må bevise for folk at vi tar oss godt av ungen vår, at vi har råd til godt utstyr og dyre vogner.

 

Sukk og stønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21.22

 

det må være ganske slitsomt :/ jeg ser situasjonen din! jeg har mange bekjente som er veldig "dømmende". og det er ganske tragisk !

 

ja sukk og stønn.... slitsomt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må ikke bevise noe for noen andre enn meg selv.

 

Jeg liker å ha gjester når huset er i orden, at det er ryddig ute til enhver tid og det er viktig for meg at jeg gjør en ordentlig jobb, men alt dette er for meg. Fordi jeg er den eneste personen som stiller krav til meg selv og jeg setter (ifølge mange) urimlige høye krav til meg selv.

På slutten av dagen så driter jeg laaangt i hva folk sier eller mener om meg ( både på godt og vondt) fordi jeg må se meg selv i speilet å like hva jeg ser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...