Gå til innhold

når pakker dere sykehus baggen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

når pakker dere sykehusbaggen? noen som vet om man må ha med klær og bleier til baby'n (mamma'n) når man skal bo på barselhotell? (sørlandets sykehus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

 

Jeg er 34+1 i dag og jeg pakket sykehusbaggen for 1 uke siden:)

 

Vi skal også på sørlandets sykehus.

 

Du trenger vel ikke ha med bleier, men er ikke helt sikker på dette da..

Jeg har pakket med meg et par stk, men bare fordi de er så søte;)

Du kan jo bruke sykehustøyet hvis du vil, men jeg har tatt med litt klær til lillegutt, de er jo så nydelige når de får på seg sitt eget tøy.

Tidligere så har jeg bare brukt sykehustøyet første dagen:)

 

Dette er hva jeg tar med meg:

 

1 ammetopp

1 ammegenser

1 amme bh

10 ammeinnlegg

1 purlan bryst salve ! MÅ ha produkt :)

1 thights

1 mamma strømpebukse

1 joggebukse

1 mamma jeans

2 singleter ( lange )

4 bokser shorts

4 par sokker

1 stor og god genser

Små shampo og balsam flasker

Baby olje til massering av ryggen under rier:)

1 par ( inne ) sko.

1 hente sett til lillegutt:)

1 sett til lillegutt som blir første settet hans og ett par bodyer:)

1 tynn lue

1 sutt til lillegutt

1 pk med Libresse Good Night Bind

1 T-shorte til pappa

1 bokser shorts til pappa

1 par sokker til pappa

1 tynn genser til pappa

( resten får han hente hvis vi kommer på barsel hotell :)

Kamera og lader

 

Så tror jeg har fått pakket det meste:)

Bare å hive oppi sminkepungen, føner og slettetang

så er jeg klar :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er i uke 35 og sitter akkurat å planlegger innhold i baggen :)

Må gjøre et par innkjøp også tror jeg at jeg får pakket baggen i løpet av uka ihvertfall... Har en mann som er håpløs på sånne ting, så det er en betryggelse å ha det klart i tilfelle babyen bestemmer seg å komme tidligere ;)

 

Men tror ikke det er nødvendig før i uke 37-38 egentlig da :P

 

De fleste sykehusene har tøy til mor og barn, men det er jo smak og behag om du vil bruke det eller eget. Dette er min første, så jeg tar med eget tøy for sikkerhetsskyld :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :)

Jeg er i uke 34+3 idag, og har så vidt begynt å tenke på hva jeg skal pakke med. Kommer nok til å pakke den klar i løpet av uka, bare for å ha den klar om hun skulle finne på å ut før tiden.

Er vår første så kan ikke helt si jeg vet hva jeg går til enda, men gleder meg til å få treffe tulla! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :)

Jeg er i uke 34+3 idag, og har så vidt begynt å tenke på hva jeg skal pakke med. Kommer nok til å pakke den klar i løpet av uka, bare for å ha den klar om hun skulle finne på å ut før tiden.

Er vår første så kan ikke helt si jeg vet hva jeg går til enda, men gleder meg til å få treffe tulla! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :)

 

Jeg er 34+3 idag. Får vel prøve å få pakket baggen i løpet av uka, bare så den står klar i tilfellet tulla skulle finne på å komme ut litt tidligere enn planlagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi må tenke på at hvis fødselen går normalt og alt går greit, blir man ikke liggende mer enn maks to døgn, trenger ikke SÅ mye med da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det er utrolig deilig å ha med seg egene klær både til mamma og baby :) Og et ekstra skift skader ikke, man kan jo være uheldig å blø igjennon et plagg:)

 

Det som jeg skrev at jeg har pakket med meg lenger oppe her, fikk jeg plass til i en ( hånd bagasje ) trille koffert:) Den minste :)

 

Var tilfelle lillegutt skulle komme tidligere at jeg også har pakket baggen.

Var en tur på sykehuset for 2 uker siden, pga kraftige kynnere og prematur rier, og da måtte jeg bli over natten. Hadde ikke gjort noe å hatt med seg baggen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pakker bagen ca 14 dager før termin:) gjorde d me di 2 første også. blir jo lang ventetid vist alt gjøres ferdi så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakket fødebagen i hui og hast for 2 uker siden da jeg fikk premature rier i uke 32+4... Heldigvis stoppet riene opp, jeg ble sendt hjem samme dag :)

 

Har tatt ut en del av innholdet, og holder nå på å pakke bagen om igjen - er ikke helt ferdig ennå, men så godt som... :D

 

Mangler bare å vaske helseteppet til baby som jeg skal ha med i stellebagen og mine toalettsaker, kamera og helsekortet, men det ligger lett tilgjengelig og er bare å hive oppi bagen når man kommer så langt :)

 

Nå er jeg i uke 35 og har 30 dager igjen til planlagt KS den 22.april.... Oi, oi, oi, som det nærmer seg ;)

 

Aner ikke hva man burde ha med av klær osv på barselhotell, har du ikke fått info/liste fra sykehuset du har fått fødeplass på da?

 

Selv skal jeg ligge på vanlig barsel (keisersnittopererte får visst eget rom med eget bad), og der får man alt man trenger, altså både skjorter, truser, bind/bleier, håndklær osv, og ikke minst låne tøy til baby. Jeg har pakket komfortable klær til meg selv klær til hjemreisen og hentesett til baby, samt litt kjeks, sjokolade o.l som jeg kan kose meg med på barsel :)

 

Lykke til da :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt at lillegutten din ikke kom for to uker siden og at alt gikk fint da.

 

ikke verst å få plass til alt det i en liten trillekoffert! vil tippe at man føler seg litt "friskere" om man går med eget tøy og ikke i sykehustøyet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 april ja. det er ikke lenge til! jeg har følelsen av at tulla kommer rundtom påske her, så forhåpentligvis så er det ikke så mye lengre igjen for meg heller :)

 

har ikke fått noe info fra sykehuset nei. tenkte jeg skulle høre med jordmor på neste time. tenker jeg pakker med noen skift både til meg og tulla så får heller samboeren ta turen hjem og hente om jeg trenger noe mer (bor 5 min unna sykehuset med bil).

 

lykke til med fødsel og ks alle sammen :)

 

ikke lenge igjen nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...