Gå til innhold

Dere anonyme DIB-damer er jo brutalt ærlige, så...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

... jeg trenger noen ærlige meninger om følgende:

Når noen, og i særdeleshet menn, sier at jeg har sjarm... hva betyr det _egentlig_?

 

(nei, dette er ikke snakk om noen mann/menn jeg flørter med, eller er romantisk interessert i på noen måte... i tilfelle det har noen betydning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du vet godt hva det betyr og at du her bare fisker etter komplimenter noe som er særdeles usjarmerende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarm betyr at du er sjarmerende. Du er ikke nødvendigvis vakker eller søt av utseende, men har et fint indre som behager andre. (du kan selvsagt være stunning beautiful i tillegg altså;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, anonym 20.18.

Jeg kan fortelle deg at jeg ikke "fisker" etter komplimenter, jeg er aktivt på jakt etter dem. Jeg går i aktiv behandling hos psykolog etter å ha levd i et langvarig og ekstremt destruktivt forhold, som bl.a. har medført store psykiske belastninger og voldtekt. Dette har ført til at jeg nå har en selvtilit som er ikke-eksisterende, og jeg trenger rett og slett bekreftelse på at jeg er verdt noe som helst jeg også. Så jeg har spurt noen av mine beste guttevenner hvorfor de vil være venner med akkurat meg. Har fått mange flotte, rørende svar, og alle har sagt at jeg har sjarm i tillegg til en masse annet flott som jeg ikke helt klarer å tro på her jeg sitter. Så siden jeg ikke helt klarer å ta inn over meg det de sier (for hvem kan vel mene alt det der om stygge, ekle, uintelligente, kjipe meg??), så begynner jeg å analysere det de sier og leter etter negative betydninger av det de sier. Men så tenker jeg at sjarm, det må jo være en bra ting det? Sånn _egentlig_?

 

At du synes det er usjarmerende at jeg prøver å finne ut av dette tar jeg til meg, men akkurat nå kan jeg ikke ta hensyn til det. Jeg skal prøve å ikke være så selvopptatt når jeg har kommet meg littegranne videre i denne prossessen her. Først trenger jeg selvtilit nok til å klare å leve videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg er sjarm at et menneske har et glimt i øye,en lun humor, tåler en spøk,er på nett med andre, har et sjarmerende vesen, et smil om munnen, er likende, lett å snakke med, ikke tar seg selv høytidlig, ikke snakker stygt og nedsettende om andre for å hevde seg selv,er god og snill og har øyekontakt.

 

så jeg rekner med at du er ikke en så ille person du,for personer med sjarm er de man liker best,samme hva utseende er!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg sier at noen har sjarm, så betyr det at de er likandes folk.Være seg menn eller kvinner.

Men, sier jeg at noen er sjarmerende så er det som regel menn og da tenker jeg litt sånn flørte-sjarmerende, hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du har glimt i øyet, selvironi, humor, så tenker jeg at du kanskje ikke er så selvhøytidlig. Jeg synes en person med sjarm lyser opp rundt seg, du får lyst til å være sammen med mennesker som er sjarmerende! Å som jeg elsker mennesker med sjarm :D Jeg pleide forøvrig å være et slikt menneske (og det fikk jeg høre endel), men det har alderen, kiloene og livets skole fint plukket av meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Du er sjarmerende! Da er du nok smilende og ler. Kanskje du er en god lytter og viser interesse for samtalen. Du er nok også positiv og morsom. Glimt i øyet.

 

Ja, det er viktig med bekreftelse, men også viktig å kunne gi bekreftelse til seg selv ;)

 

Jeg jobber med saken jeg også.... så vet nok hvordan du har det. Jeg holder på å lese bøker av Mia Törnblom, og skal begynne i samtaleterapi.

 

http://www.senterforkognitivpraksis.no/aktuelt/selvf-lelsen-ma-trenes-mia-tornblom.html

 

"Tips om selvfølelse:

• Lag en daglig rutine der du kan bekrefte deg selv

• Tillat deg å drømme

• Ikke sammenlign deg med andre

• Ta ansvar for å se deg selv som del av en sammenheng

• Tilgi deg selv og dine handlinger

• Vær takknemlig for det du har

• Ikke vær sammen med mennesker som ikke er bra for deg"

 

Lykke til!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, alle sammen, både de positive og de litt mer negative. Jeg setter pris på alle typer tilbakemeldinger nå. Trenger å høre de positive, og trenger å "øve meg på" de negative. ;)

 

Kjenner jeg blir litt glad når jeg høre hva dere legger i "sjarm", og ikke minst håper jeg at mine venner legger det samme i det som dere gjør. Jeg har definitivt selvironi og humor i alle fall. Hadde jeg ikke hatt galgenhumoren min hadde jeg aldri overlevd dette.

 

Det er fan ta meg helt sprøtt hvordan en enkelt jævla fyr kan sette så mange destruktive og selvdevaluerende tanker i hodet til en person. Jeg har alltid vært den tøffe, kule jenta som tåler "alt" og aldri har latt seg pille på nesa, og her sitter jeg plutselig fullstendig ribbet for all selvrespekt og selvfølelse. Rett og slett en veldig ut-av-kroppen-følelse nesten.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...