Gå til innhold

Vær så snill og hjelp meg noen (slankespørsmål)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg veier 20 kg for mye og trenger hjelp! Jeg MÅ få av meg 20 kg til juni måned.Jeg ble smell feit etter svangerskap for 2 år siden og her sitter jeg..ikke får jeg trent fordi jeg har leddplager og ikke er ferdig utredet.

 

Hjelp meg noen!! Jeg har aldri vært overvektig før svangerskapet eller i de andre svangerskapene.Jeg er så deprimert og brister i tårer hver gang jeg ser meg naken i speil.

Hjelp meg! Vær så snill!

30 årig sackosekk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ta ett livstilskurs, og lær om matvaner. Selv går jeg på et kurs i regi av herbalife, bruker ikke så mange herbalife produkter, men har lært masse om riktig kosthold...anbefales

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem det!

Du må ikke finne på å forsøke å gå nedså myeså raskt.

om du skal ned 20 kg tilsvarer det ca 140.000 kcal. Om du forbrenner 2000 kcal pr dag villedet ta 70 dager om du ikke spiste noen ting og klarte å holde forbrenningen oppe hele tiden.

 

Det er langt fra umulig å gå ned 20 kg, men bruk tid!

Det første du bør gjøre er å ta en prat med legen din. Sjekk ut at ikke har noen helseproblemer som gjør at du må være spessielt forsiktig. Deretter snakker du med noen som er gode på trening og kosthold. Sansynligvis finnes det noe du kan gjøre som trening selv om du har sterke begrensninger.

 

Jeg ønsker deg lykke til, men ikke sett urealistiske mål. Du skal gjøre dette samtidig som du skal være en god mor og fungere ellers. Ikke la slankingen bli hele livet ditt men vær stolt hver gang du har tatt av en kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kan trene på studio må du jo bare være superflink med maten.

 

Jeg gikk selv ned 20 kilo på 3 mnd. Men jeg trente hardt 3 dager i uka og gikk tur nesten hver dag, samtidig som jeg la om matvanene helt.

 

Kan du gå turer da?

Jeg kan bare gå turer nå, ikke ordentlig trene, å jeg har tatt av 6 kilo på 10 uker. Å jeg er ikke overvektig.

 

Så jeg tror at om du legger om kosten og beveger deg mye, kan du komme langt innen juni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du kan klare 10 kilo til juni, og det burde være godt på vei :)

Jeg ligger ca på 1600 kcal pr dag, og jeg fører opp alt jeg skriver på vgs vektklubb.

 

Sånn ser min dagsplan ut:

 

Frokost: to knekkebrød med pålegg (makrell itomat, skinke og salat, leverpostei e.l.) og ett glass juice

Lunsj: tre knekkebrød med tilsvarende pålegg som frokost

Mellommåltid: en yoplait yoghurt og en frukt/rå gulrot

Middag: Vanlig middag, men i en mindre mengde, mye grønt og mindre saus og poteter

Kveld: smoothie eller knekkebrød

 

Jeg trener ca tre ganger i uken, i tillegg til gåturer med hunden.

 

Kanskje svømming kan passe deg? Mindre belastning for leddene?

 

Jeg ville ellers kuttet ned på det du kan. Spis mindre snop, spis mindre saus og karbohydrater, sett bort nugattien og spis mer grønt, frukt og sunt :)

Bak i ovnen fremfor å steke, kok fremfor å steke osv.

Alle monner drar :) Lykke til :)

 

PS jeg har gått ned 41 kilo på ni måneder med min taktikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertlig alle som har svart! Det er et litt umulig mål med 20 kg før sommern ja..Men takk !! Tar med meg alt og skal sette meg ned å planlegge kosthold og gå for det!! Kan gå turer,så det skal jeg bli flinkerer til!

Mange takknmelighetsklemmer fra HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...