Gå til innhold

Hvilken bok leser dere for ungene nå? :o)


Tante Blås Squaw

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her går det i lillesøster:) Satser på at forvirringen ikke blir komplett når jenta mi blir storesøster i juni, he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser om Lotta (Astrid Lindgren) for fireåringen og "Rødtopp" (Carol Ryrie Brink) for seksåringen. Mannen leser om mumitrollet for fireåringen og "Otto er et nesehorn" (Ole Lund Kirkegaard) for seksåringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mor har samlet på en hel kartong med barbie-bøker og bøker fra donald duck's bokklubb, og hun og storesøster her var på loftet å hentet de da hun var på besøk ;) så jeg har vel en hel mnd hvor jeg leser en forskjellig bok hver kveld ;) hun synes de er kjempegøy! hun er forresten nettopp fyllt 3 år .

 

ellers leser vi karius og baktus (den går aldri av moten) , og Emma! (hun liker ikke å gå til doktoren, så jeg prøver å lese "Emma går til doktoren" for at hun skal bli litt kjent med det) . det går også supert ;)

 

så liker hun veldig godt Haustvrimleboka og Vårvrimleboka av Rotraut susanne berner eller noe sånn ;) det er bare bilder og ingen tekst! men masse som foregår og det er utrolig hva de små fanger opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser mye Albert Åberg, Kardemomme by og div eventyr ( bukkene bruse, gullhår, skinnvotten, pannekaka etc). Han er 3,5 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min mor har samlet på en hel kartong med barbie-bøker og bøker fra donald duck's bokklubb, og hun og storesøster her var på loftet å hentet de da hun var på besøk ;) så jeg har vel en hel mnd hvor jeg leser en forskjellig bok hver kveld ;) hun synes de er kjempegøy! hun er forresten nettopp fyllt 3 år .

 

ellers leser vi karius og baktus (den går aldri av moten) , og Emma! (hun liker ikke å gå til doktoren, så jeg prøver å lese "Emma går til doktoren" for at hun skal bli litt kjent med det) . det går også supert ;)

 

så liker hun veldig godt Haustvrimleboka og Vårvrimleboka av Rotraut susanne berner eller noe sånn ;) det er bare bilder og ingen tekst! men masse som foregår og det er utrolig hva de små fanger opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mor har samlet på en hel kartong med barbie-bøker og bøker fra donald duck's bokklubb, og hun og storesøster her var på loftet å hentet de da hun var på besøk ;) så jeg har vel en hel mnd hvor jeg leser en forskjellig bok hver kveld ;) hun synes de er kjempegøy! hun er forresten nettopp fyllt 3 år .

 

ellers leser vi karius og baktus (den går aldri av moten) , og Emma! (hun liker ikke å gå til doktoren, så jeg prøver å lese "Emma går til doktoren" for at hun skal bli litt kjent med det) . det går også supert ;)

 

så liker hun veldig godt Haustvrimleboka og Vårvrimleboka av Rotraut susanne berner eller noe sånn ;) det er bare bilder og ingen tekst! men masse som foregår og det er utrolig hva de små fanger opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mest i Albert Åberg her og....gammel klassiker det! Har han på dvd og guttungen digger det! Varierer med litt vanlige eventyr av og til. Han har en kasse full med bøker, men han velger de samme igjen og igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma Mø (iigjeeeeeenn)

 

Koselig bok da, men nå syns jeg vi har lest den maaaaaaange ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 7-åringen leser jeg "Tante Gummigutta"

Til 4-åringen går det i "Lillesøster", "Karsten og Petra" og "Bing".

Til ettåringen går det i alt som omhandler biler. Pekebøker og bittelitt "Bing".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi liker ikke variasjon og leser boken om den lille apekatten som mistet mammaen sin hver eneste kveld. Innimellom har vi slått til med Albert Åberg; skal bare. 3,5 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna velger annenhver kveld, så det varierer litt, men går mye i Kardemommeby for tida (variert med spiderman-blad og Kaptein Sabeltann-blad ;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barn på 5 og 7.. og akkurat nå holder vi på å lese "Tonje Glimmerdal"... stor suksess..

Vi har også lest Mathilda av Roald Dahl nettopp.... "Otto er et nesehorn " og "Gummitarzan" av Ole Lund Kirkegård... Og selvsagt nettopp avsluttet Hakkebakkeskogen.... kjekke gode bøker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det veksler mellom Karsten og Petra(dyrlegen og/eller når de feirer jul), Hello Kitty og det rosa monsteret eller noen av Ingrid-bøkene, helst Ingrid og bassilusken eller Ingrid bader) Hun er 3 år. Lillesøster på 14 mnd er overhodet ikke opptatt av bøker, med mindre de kan rives i stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...