Gå til innhold

kan dere anbefalle en nettside hvor man kan finne ut hvor mange kalorier man trenger i forhold til aktivitetsnivå, vekt osv?u/t


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

somebody.no

det koster også,men er absolutt verdt det. Jeg gikk ned 10kg på 6mnd og kommer til å begynne igjen etter at babyen er født. Først og fremst for å ha en oversikt over inntak. Man vet det jo,men det er så lett og glemme seg...:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har registrert meg på Grethe Roede sin side:

 

www.vektklubben.no

 

Den er GRATIS! :-)

 

Her kan du registrere inn og få frem kalorimengde basert på høyde, vekt og aktivitetsnivå, samt føre matdagbok. Veldig effektivt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.kalorikalkulator.no lar deg regne dette lett ut. På www.næringsinnhold.no kan du deretter sjekke kaloriene i maten du spiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BMR står for basal metabolsk rate; det du trenger for at kroppen skal kunne gjøre de aller viktigste tingene, som å danne nye celler o.l. Altså det du trenger uavhengig av hvilke aktiviteter du utfører i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Jeg ender på 1650 i BMR.

Er ikke det veldig høyt ?

 

Sliter med å få i meg mer enn 1000-1200 kalorier pr dag (fører matdagbok) på et vanlig sunt kosthold inkl frokost, lunsj, mellommåltid, middag, kvelds og frukt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på høyde og vekt. Dersom du er høy og kanskje noe overvektig, skal det ikke så mye til før BMR blir litt høy. Selv ligger jeg på rundt 1350. Synes det høres merkelig ut at du ikke får i deg mer enn det på så mange måltider, er du sikker på at det stemmer? Husker du for eksempel å regne med flytende kalorier, fra melk, juice osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske høy, 177 og skal gå ned ca15kg.

Har BMI på 28 nå etter svangerskapet.

Sliter virkelig med å få i meg mer, typisk dag er:

 

Frokost: Knekkebrød/magerst pålegg 150 kalorier

Lunsj: Knekkebrød/magert pålegg 200kalorier

Mellommåltid: youghurt 110 kalorier

Middag: 400 kalorier

Kvelds: Knekkebrød eller brød/Magert pålegg 150 kalorier

Frukt: 50 kalorier

 

Drikker kun vann ila dagen, ikke juice eller melk..

Kan jo selvsagt spise mer, men når jeg kommer til kvelden når ungene er lagt så har jeg gjerne 600 kalorier igjen å spise og det blir vel mye så da bare stopper jeg på 1200...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du bare får i deg 50 kalorier fra frukt kan du gjerne få i deg litt mer av dette? Det kan vel ikke tilsvare mer enn et lite eple? Forsøk å spise litt mer til hvert måltid, eventuelt legg inn noen mellommåltid til. Ei frukt her, en grønnsak der - alt hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett, 5 om dagen er det ikke det de sier:-)

Man blir så utrolig fokusert på å spise sundt at man ikke alltid tenker over at man faktisk må få i seg nok næring også!

Takk for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer, fem om dagen :) Bare husk at det helst skal være to frukt og tre grønnsaker. Frukt inneholder en del sukker, og det anbefales derfor mer grønnsaker enn frukt. Lykke til med spisinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...