Gå til innhold

17000 kroner tilbake ved tabelltrekk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns det var veldig gledelig, men også rart. Jeg trode at tabelltrekk ville føre til et skattetrekk som holdt seg nærme den riktige trekksummen. Jeg har virkelig ingen peiling på skatt, så jeg er glad for at det gikk denne veien.

 

Har fått fradrag for lån på 360.000 samt barnepass.

 

Høres det ikke litt mye ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får igjen nesten 12 000 kr på tabeltrekk jeg..

Så alt er mulig..,men jeg har ikke gått igjennom den og sjekket om alt er riktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om du har riktig tabell, det.

 

Det er mange tabeller. Øverst på skattekortet ditt står det hvilken tabell du har.

Har du riktig tabell ut fra din inntekt, og dine fradrag, vil du mer eller mindre gå i 0.

Har du feil tabell, kan det gå begge veier. Det er derfor det er så viktig å sjekke tallene som kommer sammen med skattekortet, og å søke om nytt dersom man går mye opp i lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger vært i kontakt med skattekontoret mht eventuelt nytt skattekort, men de har sagt at forandringene i gjeld og inntekt ikke har tilsagt at jeg skal endre tabell. Får sjekke på ny nå, og insistere litt for nå har jeg nesten doblet lønna mi, noe som vi gi en mye mindre hyggelig resultat i neste skatteperiode.. :/

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når altinn er opp å gå igjen kan du bestille nytt skattekort der, og legge inn de riktige datane...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde det for en måned siden, og fikk beskjed om at jeg ikke skulle endre tabell, men at jeg fikk et nytt skattekort med de riktige dataene registrert. Så jeg har fortsatt samme tabell, og skjønner ikke helt at jeg har fått så mye igjen. Men det kan jo da hende at jeg har hatt for høy tabell før da..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått igjen imellom 20 og 36 tusen siste 3 årene med tabelltrekk.. nå har jeg ikke sjekket ennå hvordan det gikk i fjor.. Vi kjøpte hus i 07, og jeg har vært år registrert gjelde for å få riktig skattetrekk.. men hvert år så trekker jeg alikevel mer skatt en hva jeg sku ha gjort.. Jeg såg på nye skattekortet i år at det var annen skatteklasse, så blir spennede å se neste år..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lønna endrer seg, tar alle tabeller hensyn til det. Det som ev. endrer tabell er hvis man plutselig skal ha mer fradrag. Feks hvis man tar opp en del mer gjeld. Da vil jo skattefradrag for renter endre seg, og det kan gjøre at du skal ha en høyere tabell( med lavere skattetrekk). Tror kanskje et ev. kjørefradrag( hjem-arbeid) ikke tas hensyn til i tabellene. Jeg har stort sett fått igjen tilsvarende skattefradraget for kjøring hjem-arbeid. Og jeg sjekker grunnlaget for tabellen hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...